• Kanelknäckis

Tidiga gravidtecken

Hej !
    Jag och min sambo hade sex "båda" dagarna på ÄL, dessutom flera ggr.
    Efter detta har jag börjat känna en slags molande värk i nedre delen av magen, fått finnar, är supertrött, haft huvudvärk, förstoppning och drömt konstiga drömmar.
    Gjorde ett test 7 dagar innan bim som visade ett streck.
    Nu är jag 4 dagar från bim och börjar bli mer och mer säker på att det finns något där inne.
    Ni som har känt samma och plussat. Skriv gärna , vad tror ni om mina symptom. Är det skengraviditet?

• Svar på tråden Tidiga gravidtecken
  • Jacqueline

"Fick ett streck"??Menar du att det bara var ett streck på testet eller att det vart ett plus streck?För isf har du ju redan svaret?!

• Jacqueline
    bellasaari skrev 2013-10-14 11:09:15 följande:
    Alltså ett kontrollstreck inget "plus"
    Ursäkta att jag formulerade mig lite dåligt:)
    aha okej ^^ men det var ju himla tidigt att testa då redan =)...vänta till dagarna runt bim iaf ,typ BIM-1 eller på BIM dagen
  • sunset

jag plussade igår och jag kände lite som du. det kändes inte riktigt som det brukade runt mens. jag kände att något var annorlunda och att det nog var någon där inne. och det var det.

jag brukar få ont i brösten på sidan bara så inte jättemycket men nu hade jag ont i hela brösten och väldigt mycket. fick skitont när maken tog på dom.
    sen illamående from hell började också. men det kom idag så det tar jag inte som tidigt tecken då.

däremot så brukar jag få brännande känsla nere i svanken ganska långt innan mens och fram till mens. nu hade jag inte haft den känslan utan mer en molande värk alltså inte brännande. och ibland några hugg i tjejmagen. det var liksom samma symtom som vid mens fast lite annorlunda. och ja trötthet. sover jättemycket nu.

just ja, massa finnar fick jag också, jag som knappt får några alls. väldigt gasig har jag blivit också.

så det är inte helt omöjligt att du skulle kunna vara gravid.
    jag plussade på BIM -2.
    så håller tummarna för dig.

• Kanelknäckis

Spännande att höra! Undra om kvinnan har en särskild magkänsla för detta.

Molvärken och kissnödigheten är mina främsta symtom.

Tack för era svar.

• lottaas

Jag tog ett Clearblue test som man kan ta 7 dagar innan BIM som visar hur långt gången du är. Digitalt test som finns på apoteket
    Tidiga tecken på mig var svullen mage, "gasig", hjärnsläpp (typ spotta ut tandkrämen i lådan under handfatet) mm.

Lycka till!

• Kanelknäckis

Hahaha :)
    Ja det är bara att vänta och se. Vågar nästan inte testa, vore tråkigt ifall det var negativt men går jag över ska jag ta ett sådant.
    Mardrömmar och andra konstiga drömmar fortsätter att komma, inatt var det att jag vägrade ta det ev kommande barnet. att jag inte ville ha det, Superhemskt! 

Svar på tråden Tidiga gravidtecken