• Mamma x2

Till er som har en Julian!

Vi väntar vårt andra barn och är båda väldigt förtjusta i namnet Julian (Lennon-fan båda två =))
    Tyvärr är det dock många i vår närhet som är skeptiska och tror det ska blandas ihop med flicknamnet Julia..?
    Ni som har en son som heter Julian - har ni upplevt nåt "problem" med namnet?
    Tack för svar!    

• Svar på tråden Till er som har en Julian!
  • Falumamman

Gillar också namnet och får jag en son till nångång komner han få heta Julian. Jag har fått namnet ftån en av mina favoritböcker och inte från lennon ;) strunta i vad andra säger om namnet. Jag vill att min dotter skulle heta melody, men blev nedröstad så vågade inte ge henne det namnet. Det kan jag ångra idag. Så stå på dig.

• Copycatkid

Min pojkvän heter Julius och han har tyckt att det har varit väldigt jobbigt med ett annorlunda namn, t.ex. Så fick han genom hela sin skolgång alltid tända ljusen runt jul eftersom det var så klatschigt att Julius tänder juleljus..

Iof dålig stil av lärarna men ändå, han har tyckt att det varit jätte jobbigt.

Jag däremot gillar ovanliga namn så Julian är jätte fint!

• Mamma x2

Tack för svaren! Man kanske inte ska vara så nojig? =) Kul att ni tycker om namnet! 

• fluu

Har ingen Julian, men NEJ varför skulle det blandas ihop med Julia? Är det 95-åringar ni pratat med eller?

Det är ett etablerat och okrångligt namn som dessutom inte är jätteovanligt. Blir nog fint :)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • maimes

Jag tror inte det kommer att blandas ihop :) Jag själv skulle aldrig göra det i alla fall. Julian är ett "etablerat" namn nu för tiden :) 

• sofiepinglan

Julian låter ganska tjejigt då det slutar med ett A. Men kanske Julien? Det var ju en Julien med i Sveriges mästerkock också! :)

• MadeleineH

Nej nej, det är ju ett vedertaget namn. Jag älskar namnet!

Vi fick dock en Florian Lennon istället! Eller fick och fick - valde de namnen såklart.

• puss
    sofiepinglan skrev 2013-10-14 17:12:22 följande:

Julian låter ganska tjejigt då det slutar med ett A. Men kanske Julien? Det var ju en Julien med i Sveriges mästerkock också! :)

Julian slutar med N.
  • pamilya

Jag har en 4 årig Julian här hemma och de enda gånger någon trott att han varit en Julia är de gånger han som bebis har haft rosa på sig.

• Mli 014

Julian är jättefint!

Men folk kan misstolka allt om de är på det humöret.

Min Pappa heter Viggo men han har träffat folk som trodde att han hette Vischnu!

Så kör på Julian!

• Pampim

Julian är ett vedertaget mansnamn, det är nog inte många som tar fel på det. Det enda scenariot jag skulle kunna se mig själv fatta fel är om jag möter någon som har en bebis i rosa klänning och nån säger "hej lilla Julian" till barnet typ som att man säger Julia i nån hittepå-bestämd-form. Skulle föräldrar komma med en bebis i rosa klänning och säga "Detta är Julian" hade jag tänkt att det var ju ovanligt med en gosse i rosa klänning. Jag hade inte tänkt att det var nån variant av Julia.

• MrsC74

Älskar namnet. Hade vi fått en pojke skulle han ha hetat det.
    Klart man inte tar det för flicknamn.

• Sous

Det är ju ganska vanligt nu, och jättefint! Har en släkting vars son heter det. Har aldrig hört att det skulle blandas ihop med Julia? Lyssna inte på vad folk tycker.

• Keepin

Har en Julian och det har aldrig varit något problem med hans namn, var liksom du orolig för att folk inte dkulle höra N:et, men det gör de. :) de ggr folk trott att jag sagt Julia har varit då de redan bestämt sig för att han var tjej (rosa kläder, långt hår). Hade nog inte spelat någon roll vad han hetat då. :)

Svar på tråden Till er som har en Julian!