• Månstret

Koppmata? Jag lyckas inte .. hur gör man!?!

Ska börja med ersättning till min lille Måns tre veckor gammal .. han ska kombinera det med bröstmjölken.

Men frågan är hur man koppmatar, han blir så sur o ledsen när jag försöker ge honom ersättningen i en liten mugg ..

Ska försöka undvika nappflaska sa bvc sköterskan ..

• Svar på tråden Koppmata? Jag lyckas inte .. hur gör man!?!
  • Amorella

Drickskål, ja. De är inte så dumma. Kostar 25 kr och är perfekta att ge vatten i sedan när de är större och har börjat äta.

• gummalottan

vill minnas att man ska lägga koppen mot insidan av underläppen och bara tippa litegrann, så att barnet kan lapa i sig.

• Knådd till våren

Jag använde mig av en liten plastsked...gick bättre tills han lärde sig att "dricka"!

• versan

Hej! Vet du så sa dom till mig oxå och jag försökte men inte fasen vart det bra.
    Hon fick magknip när bm på bb gjorde det och mindre när jag gjorde det.
    men när vi kom hem så pratade vi med bvc och dom sa att det spelade ingen roll om man använde kopp eller flaska för babyn lärde sig hur det skulle vara och så var det jag/ vi har gett henne mat med både flaska och suga bröst i 3 månader (sen sinade min mjöl totalt) och hon har då fixat både flaska och bröst.
    Min rekomenadtion är att du köper en napp till flaskan som är mjuk och liknar en bröstvårta som tex mams ultra vent nappflaskor och nappar till dessa.
    Lycka till
    Kram Versan.

• versan
    mjölk skulle jag skriva inte mjöl...
  • Marlene

versan: förmodligen sinade din mjölk för att du gav flaska och det var väl det TS ville undvika.

Svar på tråden Koppmata? Jag lyckas inte .. hur gör man!?!