• joolst

    frågor till er som är adopterade/vill adoptera

    Hejsan!

    Jag läser ett masterprogram på Universitetet med inriktning kommunikation/retorik. Just nu läser jag om hur myndigheter kan ha nytta av att använda sociala medier och ha en aktiv websida där användarna kan interagera.
    Jag undersöker MIA, myndigheten för internationella adoptioner. De har en hemsida som de arbetar aktivt med, men de finns inte på några sociala medier och det går inte skriva till dem på något forum/chatt. Samtidigt ser jag att det diskuteras flitigt i  forum som detta. Så mina frågor till er:


    Tycker ni att MIA är en användbar sida? Vad skulle de kunna förbättra? Skulle ni uppskatta om MIA fanns på sociala medier och till exempel hade en sida på facebook där man kunde diskutera och ställa frågor samt få snabb information? ' Finns det ett behov för en Chatt på webbsidan där man kan ställa enkla frågor? Har ni fått mest svar på frågor via myndigheters information och utredningar eller via forum där man kan fråga och stötta varandra i processen att adoptera eller söka sina biologiska föräldrar?
    Jag skulle verkligen uppskatta att få tankar och åsikter från er! Ni behöver inte svara specifikt på mina frågor, även om jag uppskattar det men att bara posta några tankar och feedback är också väldigt uppskattat och användbart!
    Om ni vill går det svara i ett privat meddelande!

    Tack på förhand,
    Joolst
Svar på tråden frågor till er som är adopterade/vill adoptera