• Randiga jag

Barnmorska Helsingborg

Hej!

Äntligen är jag gravid och då kommer nästa bekymmer, vet inte vilken barnmorska jag ska välja!

Vill gå privat och vill gärna höra vilka förslag och erfarenheter ni har från de olika.
    I min förra graviditet gick jag hos Mammakulan men det är uteslutet nu så om ni gått där behöver jag inte höra era erfarenheter :)

• Svar på tråden Barnmorska Helsingborg
  • Jacqueline

Jag ska gå till Villa femme ,litet och personligt gick där med mig tvåa med och är hemskt nöjd dom har varit aktiva i många år.

• Randiga jag

Har aldrig hört talas om den, ska jag genast kolla upp. Har de så man kan göra ultraljud där?

• Jacqueline
    Randiga jag skrev 2013-10-14 18:24:53 följande:

Har aldrig hört talas om den, ska jag genast kolla upp. Har de så man kan göra ultraljud där?

Jupp ,ska göra vul den 7e är då i v9...gjorde dock mitt rul på sjukhuset med tvåan får se hur vi gör denna gången.
  • Mamma11och14

Har varit på mitt första besök hos barnmorskan idag. Har valt Underverk barnmorskemottagning. Kändes väldigt bra under besöket där. Gick på Najaden när jag väntade ettan men var inte helt nöjd.

• Randiga jag
    Tittade också på underverk barnmorskemottagnings men valde till slut Crispa. Har varit på samtal där och nästa vecka (vecka 7+5) ska jag på vul! Är så nervös inför det!

Lycka till med era graviditeter! Vilken vecka är ni i?
  • mela

Hej!

Jag väntar mitt första barn och går på Underverk, hos Maria (som är helt underbar!). Fick ett VUL i vecka 9 (eller betalade för att få ett), sedan ett RUL på Lasarettet och nu ska jag få ett tillväxtultraljud i ca v34 (min livmoder växer precis enligt kurvan så det verkar vara något de erbjuder alla oavsett storlek på barnet). Maria är verkligen supermysig och lyhörd, lätt att prata med osv. Precis som jag hoppades, rekommenderar dem verkligen! Solig

• Randiga jag

Mela, hur långt gången är du? Skönt att du hittat ett ställe där du trivs :)
    Är TUL något de erbjuder på Underverket för i Hbg är det väl bara RUL man egentligen gör som standard?

• Luspudel78

Hej, jag letar oxå BM i HBG, hur har det gått för dig? Sist gick jag på Najaden och dit vill jag inte gå igen:(

• Randiga jag

Hej Luspudel78!
    Jag valde crispa till slut och trivs jättebra där!
    Har lite andra förutsättningar och krav än andra gravida men de har varit väldigt tillmötesgående och jag får så många kontroller och ultraljud jag vill. En av anledningarna till att jag valde crispa var för att de hade ultraljud där men det har de ju flera andra ställen också :)
    Har hittills varit på två vul och ett vanligt ul, hos bm 2 gånger och ska dit nu i veckan.

Lycka till med din graviditet!

• Carolaiine

Varför inte mammakulan Randiga jag?

Luspudel78, varför ute nöjd med Najaden?

Randiga jag, vad menar du med andra krav och förutsättningar?

Jag letar, är inte nöjd med min då jag inte tycker att hon tar mig och min kropp på allvar. Många problem sedan innan jag blev gravid... Funderar lite på najaden, men känns inte heller ok.. Ska dit och träffa en läkare på måndag, hon är ansvarig läkare där jag går nu, men har sin mottagning på najaden.

Är i v 9, 8+4 och börjar känna mig stressad...

• Mamma11och14

Luspudel78 och Carolaiine Jag är supernöjd med Underverk barnmorskemottagning. Gick på Najaden förra graviditeten och ville inte gå dit denna gången, flera saker jag inte var nöjd med. Gravid i vecka 14+5.

• Luspudel78

Jag fick byta BM flera ggr på Najaden bl.a och hade endast förtroende för en av dom, tyvärr har hon slutat.

Jag har precis plussat men veckorna går fort, speciellt nu vid jul. Det lutar åt Mammakulan eller Underverk.

Svar på tråden Barnmorska Helsingborg