paraphimosis(spansk krage) behöver råd snabbt!
Jag är rätt panikslagen just nu. Min förhud har typ svullnat upp och gör förbannat ont. Det började igår vid 8 tiden när jag skulle gå på toaletten, då var det lite rött och irriterat längst ut. Det kliade och typ "brände" lite också.
Jag tänkte ändå att det skulle gå över och gick och kollade på film. När jag skulle gå och lägga mig hade det blivit värre och det gjorde ont och stramade, dessutom hade den svullnat upp lite också och typ åkt bak en bit. Hade ett helvete halva natten men lyckades somna till slut. I morse när jag vaknade kändes det som helvetet, hela förhuden har svullnat upp och dragits tillbaka helt bakom ollonet. Det gör ont bara jag rör på mig.
Grejen är den att jag skulle träffa min flickvän idag, vilket jag givetvis avstyrde. Vågar inte säga något till henne. Åka till akuten klarar jag bara inte av och får ångest bara av att tänka på att försöka förklara vad som hänt för någon receptionist, dessutom kanske jag får en kvinnlig läkare. Klarar inte av det. Vill inte ens ringa och prata om det med någon.
Den enda iden jag har nu är att kyla ner den med is och helt sonika sticka hål på den med skalpell. Har desivon hemma att desinficera med och även xylocain att smörja in med så det gör mindre ont. Det känns inte spec. lockande, men det känns som enda alternativet nu. Tänkte säga till flickvännen att jag måste till päronen en vecka och ej kan träffas så det hinner läka. Vill inte att hon ska tycka att jag är en snuskpelle.
Vad tror ni om detta? Kommer det funka, eller finns det stor risk att det blir infekterat. Om jag har på desivon flera ggr på dagen borde det väl inte vara någon fara? Finns det risk att skada nerver eller något. Vet inte vad jag ska göra och vill absolut inte in till akuten.
Tacksam för svar så snabbt som möjligt!