• Elisie

Gonal F spruta start dag3 men hur för vara när man måste spruta då man åker bort?

Hej på er!

Som rubriken lyder, jag ska börja spruta med Gonal F och läkaren sa att jag skulle ta sprutan kring 20.00 på kvällen, Nu är de ju svårt att vara hemma varje kväll kl 20.00 jämt och vad jag förstått så ska de där förvaras i kylskåp? 
    Nu ska jag bort på fredag på en tjejkväll och kommer vara borta från 18 och framåt natta till.. hur gör jag?

Kan jag spruta innan jag åker ca 18? eller ska jag ta med mig sprutan? och osf hur ska jag förvara den? Har läst att de kan vara i max 25 + eller nått liknande om ja inte missminner mig så då kan den ju ligga i väskan men när jag kommer hem kan jag lägga in den i kylen igen då? Vill inte be värdinnan om plats i kylen för jag vill inte att alla som kommer ska veta detta och de kommer läggas in alkohol osv i den kylen och den står  verklgen i anknytning till deras kyl så kan inte smyga heller.

Så ni som sprutat med gonal f eller puregon (bör väl vara typ lika) Hur gjorde ni? vet ni?      

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-14 19:32
    mat bordet står i anknytning till kylen ska de står

• Svar på tråden Gonal F spruta start dag3 men hur för vara när man måste spruta då man åker bort?
  • Vickan I

Men du behöver inte ha den i kylen när du väl börjat använda den. Bara innan om det är så att du skulle hämta ut den ex en månad innan du ska börja använda den. Du kan lugnt ha den i väskan under tjejkvällen.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Elisie

Vickan: Tack för ditt svar! :)  Vet du om de måste tas vid samma tidpunkt eller om de är ok att ta de nån timme innan, dvs jag ska ta den runt 20.00 men jag tänkte ta den vid 18 just den där kvällen då jag helst vill slippa ta med den och dona med de på toa på tjejkvällen.

• Hellan73

Jag frågade samma sak på kliniken och fick svaret att det bör vara samma tidpunkt ganska exakt. Fick be min mamma komma över och ge mig sprutan för att min man var borta en kväll, lite bökigt men det var värt det! Är i vecka 37 nu :)

• Elisie

Tack för ditt svar Hellan!
    Jag pratade med dem på fertilitetsmottagningen idag att de gick att skjuta på sprutan framå elllet tillbaka nån timme om jag ville så jag gör det den där gången bara. Så håller jag samma tid sen :) 

Svar på tråden Gonal F spruta start dag3 men hur för vara när man måste spruta då man åker bort?