Gonal F spruta start dag3 men hur för vara när man måste spruta då man åker bort?
Hej på er!
Som rubriken lyder, jag ska börja spruta med Gonal F och läkaren sa att jag skulle ta sprutan kring 20.00 på kvällen, Nu är de ju svårt att vara hemma varje kväll kl 20.00 jämt och vad jag förstått så ska de där förvaras i kylskåp?
Nu ska jag bort på fredag på en tjejkväll och kommer vara borta från 18 och framåt natta till.. hur gör jag?
Kan jag spruta innan jag åker ca 18? eller ska jag ta med mig sprutan? och osf hur ska jag förvara den? Har läst att de kan vara i max 25 + eller nått liknande om ja inte missminner mig så då kan den ju ligga i väskan men när jag kommer hem kan jag lägga in den i kylen igen då? Vill inte be värdinnan om plats i kylen för jag vill inte att alla som kommer ska veta detta och de kommer läggas in alkohol osv i den kylen och den står verklgen i anknytning till deras kyl så kan inte smyga heller.
Så ni som sprutat med gonal f eller puregon (bör väl vara typ lika) Hur gjorde ni? vet ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-14 19:32
mat bordet står i anknytning till kylen ska de står