• Mallunski

Väntar 4e barnet, tips på 7sitsiga bilar med plats för barnvagn

Hej! 

Jag och min man väntar nu vårt andra barn, (hans fjärde).

Vi blir nu 6 st i familjen varannan vecka, och varannan vecka 4 st. 

Vi vill därför helst inte köpa en minibuss eftersom att det känns onödigt att
    åka omkring med när vi inte är hela ligan så ofta. Det händer kanske någon
    gång i månaden att alla 6 i familjen åker någonstans tillsammans.

Just nu har i en Volvo V70 och en lite mer "skrotig" nissan primera.

Vi behöver sälja volvon och köpa en bil med 7 sitsar, antingen från
    början eller uppfällningsbara.

Så är det någon som har något tips på en bra bil som har 7 säten
    (plats för två bakåtvända bilbarnstolar) och även bagageutrymme för barnvagn.

Som sagt, vill helst inte köpa en minibuss då vi för det mesta inte är fler än 4 i bilen.

Tacksam för svar :)  

• Svar på tråden Väntar 4e barnet, tips på 7sitsiga bilar med plats för barnvagn
  • viseversa

Sparar. Vi har 4 barn men ingen bil men skulle behöva en bil.

Instagram...LOVALOVISA
  • MiaIa 90

Min svägerska och svåger har en chevrolet 7sittig. 
    Sedan finns Hyundai med 7sitts också.

• Veliga Mamman

Inte Opel Zafira Den är suverän men det är dåligt lastutrymme när man har alla stolarna uppfällda.

• MammaMia74

Volvo XC90 har 7 sitsar men bagageutrymmet är ett hån. Du får knappt plats till matkassarna. Sen finns det Mazda 5 också 7 sätten. Vet dock inte hur bagage utrymmet är.

Mamma till två underbara tjejer
  • Poufie

Hej,
    vilken passlig tråd! Hade själv funderat på att starta en :D
    Vi måste också skaffa en större bil nu :)
    Min sambo har liksom din två barn från tidigare, som är hos oss vecka/vecka, och häromdagen fick vi reda på att vi utökar familjen med tvillingar till våren :)
    Men liksom er blir det väl inte så väldigt ofta som vi åker alla 6 st till ett ställe, men när vi väl gör det så känns det inte som att man vill dela upp familjen i två bilar (under t.ex. en bilsemester)
    Så ingen minibuss för oss heller, men skulle väldigt gärna ha en diesel! 

• tilj75

Jag hade en folka caddy förut som jag var nöjd med. Sju säten. Bra packutrymme.

• Mabaja

Jag skulle tipsa om xc90!

Visserligen dåligt lastutrymme när alla 7 sätena är uppe men har man bara 6 får man lätt plats med vagn och annat.

Jag fick in min syskonvagn i en xc90 när alla 7 sätena var uppe. Visserligen var den nedmonterad men gick!

• Liam o Engla

Vi har en mitsubishi grandis 7-sitsig o den har gott om lastutrymme även när stolarna längst bak e uppfällda

Liam 051107 Engla 070504 Melvin 100125 Bebis bf 131030
  • Kärnan

Vi har en wv touran. där finns inte plats för vagn om alla sju säten används, men annars är väl wv sharan större. Men du kanske skulle satsa på en takbox för vagnen? Kanske inte det smidigaste men om det inte är så ofta så.

Svar på tråden Väntar 4e barnet, tips på 7sitsiga bilar med plats för barnvagn