• Finmamma

    någon som sett stor äggblåsa på VUL men som ändå inte fick äl?

    Precis som rubriken lyder, någon som sett en äggblåsa på 19,2 mm men som ändå inte fått utslag på äl tester elle fått äl???

  • Svar på tråden någon som sett stor äggblåsa på VUL men som ändå inte fick äl?
  • Finmamma

    inngen alls? undrar om detta är möjligt eller om jag inte ska ge upp hoppet?

    ägget mätte 19,2 mm igår morse, fortf negativt ägglossningstest idag vid lunch, dessutom har ägglossningssmärtan börjat avta.  Att ha super ont precis innan äl är ju vad som kännetecknar mina ägglossningar :(((( blir såå ledsen!

  • minime85

    Ja, tyvärr så är det ofta så för mig.. Äggblåsan växer bra och blir stor och fin men ägget släpper aldrig..

  • Finmamma

    Hände även mig den månaden, den släpppte aldrig. Fortf ingen mens!! Känns som att man knte kommer någonstans

  • minime85

    Jag brukar iaf få mens som vanligt trots utebliven ägglossning.. Trist att inte veta vad kroppen styr med när man är mitt uppe i bebisförsök! :( Äter du Pergotime nu? Är det därför du går på kontroller?

  • Finmamma

    Ja jag gör det, har ätit 3 kurer fick bara äl på första och mens efter sedan dess ingen äl eller mens. Tanken var att jag skulle prova trippelkur pergo men på 5 mens dagen som aldrig cerkar komma!! Åt en 10dagars kur provera för att framkalla mens som avslutades förra fredagen FORTF ingen mens :( undrar vad som händer nu...

  • minime85

    Så konstigt! Tar du Pregnyl eller Ovitrelle för att öka chansen för att få äl? Jag fick det utskrivet de gångerna jag åt Pergotime men tyvärr ingen graviditet ändå, IVF hjälpte oss! Ring din gynekolog och hör om hen förstår vad som händer!

Svar på tråden någon som sett stor äggblåsa på VUL men som ändå inte fick äl?