• Piccinini

Kan man ha TV:n för ett fönster?

Hej,
    jag och min sambo ska flytta till ny lägenhet där det är öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. Så därför är det en vägg mindre. För att vi ska få plats med skrivbordet i vardagsrummet måste vi ha TV:n för det ena fönstret av 3. Tycker ni att det funkar? Har ni några tips på hur man kan inreda i fönstret fastän tvn är för? Det går inte göra på något annat vis för i sådana fall får vi inte plats med vårt skrivbord med datorn och det är min sambos enda krav. Haha :)

• Svar på tråden Kan man ha TV:n för ett fönster?
  • Fia 28

Kan ni inte lägga skrivbordet framför fönstret istället?

• Monchichier

Nej man kan inte ha en TV för ett fönster.
    Det går säkert att göra på något annat sätt om ni bara tänker efter.
    Hur ser det ut i lägenheten? 

• viseversa
    Fia 28 skrev 2013-10-15 10:24:43 följande:
    Kan ni inte lägga skrivbordet framför fönstret istället?
    Instagram...LOVALOVISA
  • Piccinini

Rummet är ganska litet 3,2m x 3,8 m och tänkte därför ha ett hörnskrivbord då det tar minst plats. Nackdelar med att ha tvn för fönstret?

• Fia 28
    Piccinini skrev 2013-10-15 10:29:58 följande:
    Rummet är ganska litet 3,2m x 3,8 m och tänkte därför ha ett hörnskrivbord då det tar minst plats. Nackdelar med att ha tvn för fönstret?
    Nackdelen är väl att det inte ser bra ut. Det är svårt att titta på tv om solen skiner i bakgrunen. Det blir varmt för tvn om solen skiner på den.
  • viseversa
    Fia 28 skrev 2013-10-15 10:31:09 följande:
    Nackdelen är väl att det inte ser bra ut. Det är svårt att titta på tv om solen skiner i bakgrunen. Det blir varmt för tvn om solen skiner på den.
    Håller med.
    Instagram...LOVALOVISA
  • susa

Kan ni inte ha TVn i öppningen mellan kök och vardagsrum?

• Monchichier
    Piccinini skrev 2013-10-15 10:29:58 följande:
    Det ser oerhört slarvigt och ogenomtänkt ut.
    Om någon fördomsfull person kommer dit, vilket absolut inte jag är
    så kommer de genast att tänka att ni är personer som alltid försöker ta genvägar.
    Du vet typen som försöker bli fit genom att bara äta nutriletts powerbars, liggandes på sofflocket i tre månader.
    Typen som aldrig viker in den rena tvätten i garderoben, utan tar dem direkt från torktumlaren.
    Sådana personer som inte läste vidare efter gymnasiet eftersom studentlivet verkar vara så omständligt.

Sedan är det ju absolut inget fel på att vara en sådan person om det är sådan man vill vara. 
  • kamomillmilla

Klart ni kan, det är ni som ska bo där och ni som ska trivas. Ett hörnskrivbord behöver dock inte ta minst plats, min karl har ett och hans hörna tar upp mer plats än mitt lilla skrivbord.

William 2011-02-08
  • Ankmor

Tycker det är helt ok med tv framför fönstret. Sätt upp ett snyggt tygstycke som en slags fondvägg bakom bara, så ser det inte så konstigt ut.
    För de som inte vet att det finns ett fönster bakom kan det ju lika gärna vara en dörr...  

Jag har lagt ner tron på att APPen någonsin kommer att funka bra!
Svar på tråden Kan man ha TV:n för ett fönster?