• MysMamman87

Klä ut sig - halloween.

Jag ska på min första halloweenfest i år och jag tycker inte om att klä ut mig, jag är riktigt tråkig :p Men jag vill ändå höra om ni har några tips på att klä ut sig fast det inte är helt överdrivet eller kostar massa pengar? :)

• Svar på tråden Klä ut sig - halloween.
  • LadyTeague

Vad har du för hårfärg och längd på håret?
    Alltid lättare att ge tips som inte kräver peruk!

Är du bekväm med mycket smink eller vill du helst ha lite?

Att dölja ett fel med en lögn är att ersätta en fläck med ett hål
  • Sisisisi

Jag brukar ha en häxhatt, hittade en jättefin på toysRus för några år sen, svart klänning (finns för 150 kr på HM om du inte har) och en hel den smink. Googla typ häxa smink så får du lite tips.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Monstermaker

Köp lite av den smink som finns på de flesta leksaksaffärer, leta upp en bra bild på valfritt Halloween monster och försök att kopiera den sminkningen.

• MysMamman87
    LadyTeague skrev 2013-10-15 11:41:20 följande:
    Vad har du för hårfärg och längd på håret?
    Alltid lättare att ge tips som inte kräver peruk!

Är du bekväm med mycket smink eller vill du helst ha lite?
    Jag är blond och har kort hår så raka motsatsen till halloween :p

Jag sminkar mig varje dag så att sminka sig mer vid nåt speciellt tillfälle är inga problem.
  • MysMamman87
    Sisisisi skrev 2013-10-15 12:21:44 följande:
    Jag brukar ha en häxhatt, hittade en jättefin på toysRus för några år sen, svart klänning (finns för 150 kr på HM om du inte har) och en hel den smink. Googla typ häxa smink så får du lite tips.

Det va ett bra tips, men vad gör man om man inte gillar att ha nåt på huvudet? Förutom hår då :p

Kan det räcka med jätte mycket mörkt smink, svart klänning och svarta strumpbyxor?
  • MysMamman87
    Monstermaker skrev 2013-10-15 12:27:44 följande:

Köp lite av den smink som finns på de flesta leksaksaffärer, leta upp en bra bild på valfritt Halloween monster och försök att kopiera den sminkningen.

Lättare sagt än gjort :p
  • Linisen92

Jag brukar köra på till fullo när det är halloween. Rätt extremt, men älskar att klä ut mig! :)

Du kan ju tupera håret lite, måla lite vit/grå färg i ansiktet, samt gröna fläckar och svart/brunt runt ögonen. Har du randiga kläder tillgängliga, så har du en snarlik Beetlejuice-outfit samt sminkning! Det är bara fantasin som sätter gränserna ;)

http://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3345730/images/2012/beetlejuice_192031155.jpg

• mycketsaft

Skolfröken? Glasögon, blus och kjol, eventuellt slips, gärna en pekpinne, eventuellt portfölj.
    Zombie? Teatersmink, måla dig blek och mörk under ögonen, lite blod här och där, ta kläder du inte är så rädd om och kleta låtsasblod på , gör revor i kläderna.

Om du vill köpa maskeradkläder finns det faktiskt billiga, tex sjuksköterska, städerska, vampyr, can-can girl mm.. Kostar ca. 150-200 kr.    

• lemur

Klä ut dig till en röd blodkropp!
    När min bror hade maskeradtävling i skolan klädde jag ut honom till det. 
    Jag gjorde först en syremolekyl av tapetklister och tidningspapper som sedan målades röda och limmades ihop. sedan skrev jag O2(syre) på dem. Dagen för tävlingen klädde vi honom i röda kläder, målade ansikte och händer röda. Sedan gick han runt med pappersmolekylen. Väldigt enkelt, men han vann 1:a pris 

När jag hade samma tävling klädde jag ut mig till salladshuvud. Då var vi tre som hjälptes åt och gjorde salladsblad i grövre skisspapper och formade efter mitt huvud. dessa målades gröna med vita streck. Sedan målades mitt ansikte i samma grön och vitt.
    Den andra kompisen sydde vi en enorm råtta i grått som hon hade sin arm i *musarm*
    Till den tredje kompisen klippte vi ut små hus, en kyrka, några höghus o.s.v som vi fäste väldigt tätt ihop på en keps. Hon drog på sig den och *poff* hade vi klätt ut henne till huvudstad ;) Vi vann pris alla tre

Inte särskilt läskigt dock, men man behöver ju inte klä sig läskigt på halloween :P rätt roligt med ordvitsar

• Vanilla ice queen

Mr hanky the x-mas poo! Bruna kläder, solpuder i hela ansiktet och en tomteluva. Var utklädd till det för några år sedan. Rolig och enkel outfit

Svar på tråden Klä ut sig - halloween.