Rubbningar i bröstet.
Hallå, första tråden så jag vet inte om jag placerar rätt. Är en man på 25 år, kämpar med ångestproblem, gör allt jag kan emot detta då jag får barn i februari. Bland annat träning, psykolog yoga, mm. Jobbar heltid. Har haft ångestbesvär i ett år snart, hade hypokondriska tendenser som jag tonat ned nu.
Det var lite bakgrund:)
Iallafall. Jag är medveten om att man ska söka läkarvård när man är orolig över hjärta, men det är inte så kul med mitt register, man får bemötandet som om jag vore en tunn vas, blir erbjuden antidepp, mm.
Mitt problem är som så att det pulserar i vänster sida bröst, nära mitten! Det känns som muskelryckningar, och jag ser inget direkt samband med fysik aktivitet! Men obehagligt är det. Har ovanligt svårt med djupa andetag, det har varit så här i ett dygn. Lite smärta emellanåt, men inget extremt!
Vad tror ni? Bör jag söka vård eller är det ångest? Slipper helst uppsöka sjukhus. Kan även nämna att jag hela tiden har ett behov ut av att rapa, men det går inte! Halsbränna? Men bör det då pulsera? Aja, rörigt blev det, tack på förhand.