bonusbarnens mamma passa vår dotter?
Jag och min man har varit ett par i snart 8 år. Han och hans ex var överens om att de skulle separera och flyttade isär ca 8 mån innan jag och min man träffades.
Mannen och exet har 2 barn ihop. Pojke 14 år som bor här förutom varannan helg. Flicka 10 år som bor varannan vecka.
Jag och pappan har ett dotter som är 5 år.
Alla barnen kommer jättefint överens.
De stora barnens mamma bor ca 1 km härifrån och vi brukar hjälpa henne att ta extra dagar med flickan när mamman måste jobba kväll.
Relationen mellan min man och mamman är helt okej.
Jag och min man har ingen barnvakt alls förutom min syster som sällan har möjlighet att passa. Sammanlagt har vi kanske barnvakt ca 3-4 kvällar per år.
Nu skulle de stora barnens mamma kunna ställa upp och passa vår dotter ikväll då vi är bjudna på en grej med mannens jobb. Hon har sagt att det är okej när vi frågat och vår dotter har verkligen sett fram emot det då hon verkligen gillar mamman och syskonen.
Tanken var alltså att vår 5 åring skulle vara där med mamman och sin storasyster mellan kl 18-22, sedan skulle vi hämta 5-åringen.
Men nu är det så att 10-åringen vägrar. Hon börjar stortjuta och blir helt förtvivlad över att lillasyster ska komma dit, något som har hänt 1 gång innan på 5 år.
10-åringen ska sedan vara ensam med sin mamma tom måndag.
Alltså får jag stanna hemma ikväll.
Jag kan inte hjälpa med men jag tar så illa vid mig av att 10-åringen vägrar och inte kan tänka sig att 5 åringen får vara där i fyra timmar.
Jag förstår att hon inte kan ta in att jag har hjälpt henne 100-tals gånger och så där, men likväl så känner jag mig ledsen och tycker att hon är lite orättvis. Primärt mot sin lillasyster.
Mamman säger att hon inte kan svika sin dotter som blir så svartsjuk.
Vad tycker ni?