• jessica00

Få håret att växa snabbare. Hur? TIPS, tack!!

Behöver verkligen alla tips jag kan få. Jag har nyligen varit hos frisören där jag gjorde en helrenovering och klippte av flera cm. Nu ångrar jag mig tyvärr nått så förjäkligt, för skulle gärna sett att det var 1-3 cm längre. Har så ont i magen och vet att det kommer växa förr eller senare igen, men just nu känner jag att jag inte ens vill gå utanför dörren. Så, snälla;

ÖS PÅ MED TIPS!

Har ni något som ni märkt att erat hår reagerat otroligt bra på och vuxit snabbare av?
    Läst om ricinolja, några erfarenheter där? Vitaminer?

Var snäll och dela med er av era tips!!

• Svar på tråden Få håret att växa snabbare. Hur? TIPS, tack!!
  • LillaJag06

Har hört om folk som ätit Silica, finns på hälsobutiker och Apoteket tror jag.

Vill berätta min historia så kanske du får lite hopp.

Hade hår ner till rumpan, svart och tjockt.

Slungade håret i Grekland och åkte på en antibiotikakur vilket förstörde mitt hår i solen

Så när jag kom hem till Sverige var jag tvungen att KLIPPA AV DET!

Jag såg ut som en pojke :(

Detta var hösten 2009. Idag har jag cirka 20 com kvar till rumpan och har klippt mig 3 ggr hos frisör och klippt lite slitet hemma själv.

Mitt hår var knappt 5 cm när frisören klippte det. :(

Undvek att färga håret första året, masserade min hårbotten varje dag! Har fett hår så det liksom reparerade sig självt.

Då och då la jag i olivolja i håret och gick runt med det en eftermiddag.

Använde aldrig någon olja man köper.

Hoppas detta hjälper dig lite.

Det kommer växa! Men alla har olika hårväxt. Mitt hår växer överallt haha.

• jessica00
    LillaJag06 skrev 2013-10-15 21:24:42 följande:

Har hört om folk som ätit Silica, finns på hälsobutiker och Apoteket tror jag.

Vill berätta min historia så kanske du får lite hopp.

Hade hår ner till rumpan, svart och tjockt.

Slungade håret i Grekland och åkte på en antibiotikakur vilket förstörde mitt hår i solen

Så när jag kom hem till Sverige var jag tvungen att KLIPPA AV DET!

Jag såg ut som en pojke :(

Detta var hösten 2009. Idag har jag cirka 20 com kvar till rumpan och har klippt mig 3 ggr hos frisör och klippt lite slitet hemma själv.

Mitt hår var knappt 5 cm när frisören klippte det. :(

Undvek att färga håret första året, masserade min hårbotten varje dag! Har fett hår så det liksom reparerade sig självt.

Då och då la jag i olivolja i håret och gick runt med det en eftermiddag.

Använde aldrig någon olja man köper.

Hoppas detta hjälper dig lite.

Det kommer växa! Men alla har olika hårväxt. Mitt hår växer överallt haha.

Tack! Vad underbar du är som delar med dig och ger mig hopp

Låter verkligen som en mardröm.. Nästan så jag skäms lite nu då jag kanske "bara" klippte ca 10 cm, men det blev verkligen en chock för mig. Och då kan den chocken inte vara något emot din. Hemskt att du åkte på en antibiotika-kur! Vilken fruktansvärd frisör det måste varit i Grekland?! Usch..

Igen; tack snälla du! Här ska det masseras och även med olivolja. Kram!
  • LillaJag06
    jessica00 skrev 2013-10-15 21:36:50 följande:
    Tack! Vad underbar du är som delar med dig och ger mig hopp smile1.gif

Låter verkligen som en mardröm.. Nästan så jag skäms lite nu då jag kanske "bara" klippte ca 10 cm, men det blev verkligen en chock för mig. Och då kan den chocken inte vara något emot din. Hemskt att du åkte på en antibiotika-kur! Vilken fruktansvärd frisör det måste varit i Grekland?! Usch..

Igen; tack snälla du! Här ska det masseras och även med olivolja. smile1.gif Kram!
    Förstår att du blir ledsen :)

Hehe det var inte frisörens fel :)

Visste inte om att mitt hår skulle ta så mycket stryk då antibiotikakuren var oväntad.

Är grek själv och frisören är från Sverige bosatt i Grekland.

Prova gärna det och kolla på Apoteket om dessa tabletter som gör att håret växer snabbare. Det kanske hjälper :)
  • jessica00
    LillaJag06 skrev 2013-10-15 22:20:50 följande:
    Förstår att du blir ledsen :)

Hehe det var inte frisörens fel :)

Visste inte om att mitt hår skulle ta så mycket stryk då antibiotikakuren var oväntad.

Är grek själv och frisören är från Sverige bosatt i Grekland.

Prova gärna det och kolla på Apoteket om dessa tabletter som gör att håret växer snabbare. Det kanske hjälper :)
    Jahaaa! Då förstår jag :) Ren otur hade du då.. Tyvärr :/

Ska göra detta det första jag gör imorgon. Ligger med världens magknip och har svårt för att slappna av då jag ångrar mig till tusen att jag ens gjorde förändringen. Suck.. Hoppas att det vänder så jag kan känna mig lite fin någon gång igen..
  • cazh82

Kör ricinolja två gånger i veckan, ät stora hårkuren också.

• Fru envis

Jag äter silicatabletter varje dag. körde med ricinolja förut men håret blev som svinto av det, så nu har jag avocadoolja.

• Fru envis
    cazh82 skrev 2013-10-16 18:30:21 följande:
    Kör ricinolja två gånger i veckan, ät stora hårkuren också.
    jag har funderat på stora hårkuren men hur blir det med håret på typ ben, armar, underliv och armhålor? Ursäkta om jag just dumförklarade mig själv Skäms
  • cazh82

Var kanske lite snabb där, på mig har det hjälpt massor. Håret känns mycket mjukare och tjockare, märkt en bra skillnad på längden också. Vet dock att det inte hjälper på alla.

• cazh82

Haha, inte tänkt på faktiskt så antar att skillnaden inte är så stor.

Fru envis skrev 2013-10-16 18:33:08 följande:
    jag har funderat på stora hårkuren men hur blir det med håret på typ ben, armar, underliv och armhålor? Ursäkta om jag just dumförklarade mig själv 

• cazh82

Fungerar det bra för håret? Lika nyfiken själv på alla knep som finns.

Fru envis skrev 2013-10-16 18:32:22 följande:
    Jag äter silicatabletter varje dag. körde med ricinolja förut men håret blev som svinto av det, så nu har jag avocadoolja.

Svar på tråden Få håret att växa snabbare. Hur? TIPS, tack!!