• Triangeldraman

Kärlek - triangeldrama

Jag skriver här, mycket för att få det ur mig, kanske för att få någon slags respons för alla i min närhet blandar in sina egna åsikter snarare än att ge mig en objektiv syn på saken. Historian lär nog bli rätt lång, en del som skett...

För lite mer än ett halvår sedan blev jag hårt dumpad, min kärlek som bara dagar tidigare sagt "älskar dig mest av allt" dumpade mig efter ett gräl om hans väninnor jag blivit så svartsjuk på, de tjatade på honom att dumpa mig, den ena bekände sin kärlek för honom när jag var på praktik. Han berättade allt detta för mig och mer därtill men inte behövde jag känna mig hotad försäkrade han, men den andra väninnan bekände sin kärlek för honom samma kväll vi bråkade och dagen efter var jag dumpad. Han lämnade mig för sin väninna som han två veckor senare hoppade i säng med, men han fortsate säga till mig att det fanns en chans för oss, men inte ville han ge mig en.... Jag blev deprimerad, fick ångest men tog mig ur det när jag fann en kille som var motsatsen till den föregående. Allt gick snabbt men han fick mig att må så otroligt bra, fick mig att inse att jag förtjänade bättre. Han hade nyligen gått ur ett förhållande även han men det var inget som oroade mig. Vi blev ett officiellt par men en vecka senare berättar han att han fortfarande älskar sitt ex och att det inte skulle fungera oss emellan. Så jag blir åter igen lämnad. Jag är splittrad, mår dåligt men kämpar för att må bra, och lyckas höja mitt självförtroende under en lång sommar som singel. Men tankarna på denna kille, de släpper mig inte. För det var något som klickade, han var precis vad jag behövde, behöver och vad jag söker i en partner. Vi håller lite kontakt och utan hans kännedom har hans bästa vän blivit en av mina absolut bästa vänner. Så jag vet lite om vad som händer.
    Min crush ringde för ett par månader sedan och snart kom det fram att han ej längre var singel, efter det var det rätt tyst, innan han började skriva till mig på fb ang att jag köpt fel dator. Det headset jag kikat på, det var inte heller bra nog.. Och hans framtida volvo 740 var mycket bättre än den bil jag är intresserad av. Han sa att kanske skulle han komma förbi och visa hur bra bilen var. Ställde till det en del på den emotionella fronten för min del, han är intresserad?
    Någon vecka senare hör han av sig, i efterhand har han sagt att han då var, jag citerar "kåt och berusad". Han skriver till mig om hur synd det är honom, han får inte ligga med sin nuvarande, skulle det ta slut så vore det inte en omöjlighet att han skulle kunna komma att besöka mig... VA?
    Nästa status jag lägger upp "Var på en jätte rolig date, bla bla bla..." två timmar senare ringer han och undrar om han skulle kunna komma till mig med sina vänner vid tio tiden, att köra bil från honom till mig tar ca 1 timma och 30 minuter, och kommer gör de för att sedan vara riktigt tråkiga och mest använda datorn min för att kika på bilar.

Jag skäms, då jag vid ett tillfälle började snacka musik med honom på skype, och gjorde lite vad han gjort mot mig, men det spårade ur. Jag är inte stolt för fem öre.. Men jag tror jag älskar honom. Jag har ingen aning om hur jag skall lyckas få rätsida på det hela. Jag känner mig dum, för han har ju en flickvän, men faktum är att hon tycks inte uppskatta honom, jag skulle vilja vara den som gör honom lycklig, för jag skulle helhjärtat kämpa för honom.

Jag förlåter killen jag håller kär i allt han gjort, för han har ej gjort något fel, man styr ej över sina känslor. Han var jätte nere ett tag då han kände att han gjort mig orätt. Men om någon orkat läsa igenom allt, vad tror ni? Finns det ärligt en chans?

//Mvh

• Svar på tråden Kärlek - triangeldrama
  • Binibü

Alltså, jag skulle råda dig att släppa och leta vidare, jag vet hur det känns. Men jag, som varit i liknande situation, släppte inte och fortsatte kämpa. Idag har vi barn ihop och är lyckligare än någonsin. Så jag kan inte riktigt säga till dig vad du ska göra, men en chans finns alltid. Frågan är väl bara om det är värt att ta den. Lycka till!

• ZeldinaMina

Han har ju flickvän. Du kanske ska markera ordentligt att du är inte intresserad av en vänskap och så länge han "får komma o gå" hem till dig lite som han vill , så känner han ingen press på att ta dig på allvar .. Eftersom han är sååååå ärlig med att han inte får ligga med sin tjej och det är dåligt osv.. Jag menar vad tjänar du på att veta de ? Jag hade tyckt att han var omogen och pinsam som berättar sånt för mig !du är ju intresserad av han .. Vilket han fattar oxå.?!,

• ZeldinaMina

Läs din text och stå på dig ! Han tar dig inte på allvar .

• Triangeldraman

Grejen är att jag blev "easy come easy go" senast, och jag vet att vad man inte kan få, det vill man ha. Därför vågar jag inte vara ärlig, säga att jag vill ha något med honom, för då kanske han förlorar det lilla intresse han har? Uhh, så komplext. Jag vill kunna vara ärlig och tala från hjärtat, men har hört att det kan vara bland det värsta jag kan göra, om jag vill ha något med honom.
    Jag tror allt att han vet, men jag försöker spela lite svår. Sedan ville jag ge honom lite, men då blev det för mycket, kanske jag sumpade mina chanser där och då.. *Suck*
    Tror att han är osäker på om han vågar lämna det trygga han har med sin nuvarande..

Men väldigt tacksam att ni tagit er tid att läsa och därtill svara!<3

Svar på tråden Kärlek - triangeldrama