• Anonym (Orolig fru)

Skumma mail från dejtingsidor.....

Sen en tid tillbaka har min man fått brev från kvinnor som säger att dom har fått hans adress på en dejtingsida.
    Enligt min man så har han inte varit aktiv på någon dejtingsida på 3,5 -4 år. Vi träffades för 3 år sedan. 
    Det  lustiga är att han fick först ett mail från en dejtingsida där hans ex-fru skrivit till honom. Och klickade man på länken behövde han göra ett konto för att kunna läsa meddelandet. Sen efter det började dessa mail ramla in, ofta undertecknade av utländska kvinnonamn.

Vi har tyvärr jätte problem med hans ex-fru, hon manipulerar och smutskastar min man och försöker hela tiden sätta käppar i hjulen för oss.

Jag liter på min man, men det känns ändå olustigt att dessa mail kommer.  

Kan man göra något? Någon annan som har varit med om liknande?  

• Svar på tråden Skumma mail från dejtingsidor.....
  • Anonym (bjäbb)

Lägg dem som skräppost för det är nog troligtvis bara spam.

Jag får ibland mail från Badoo (tror jag den sidan heter) där "hotboy" och andra lämnat ett meddelande till mig. Har aldrig varit medlem där och säkert minst 7 år sedan jag var medlem på någon dejtingsida alls.

Det händer också ibland att kvinnor skriver till min hotmail trots att jag själv är kvinna.

• keron

Meddelanden från dejtingsidor, där man måste skapa ett konto för att kunna läsa det, brukar helt enkelt vara spam. Det är bara bullshit och dejtingsidornas sätt att försöka värva nya medlemmar. Det är vad jag tror iaf och det är vad det låter som i din mans fall.

• Anonym (Orolig fru)

Men dom andra mailen kommer direkt till hans privata mail.
    Skrivet från en mailadress som inte alls har med avsändaren att göra och den som skrivit mailet vill att han ska svara till en annan mailadress.

Är säkert spam som ni säger..
    Får skylla min nojja på hormoner :)

Tack för era svar! 

Svar på tråden Skumma mail från dejtingsidor.....