Anonym (svårt/enkelt) skrev 2013-10-23 02:58:17 följande:
Har varit i exakt samma situation där vårat förhållande var helt perfekt i allas ögon. Vi hade allt, gott ställt, tryggt, fint hus, sommarstuga och många bra vänner som vi umgåtts med tillsammans.
Men jag märkte inte att kärleken började svalna och att vi så sakteliga började bli lite elaka mot varandra, och till slut tystnade vi och började lever olika liv. Jag kände mig ensam fast vi var två. Vi pratade alltid om samma saker och kände inte att vi passade ihop längre. Det blev konflikter med barnen för vi hade olika syn på saker när de kom in i tonåren.
Kärleken dog. När jag sa att jag ville ha en betänktetid kändes det svårt. Jag kunde göra allt utom att fortsätta vara tillsammans. Ville inte vara ett par längre utan trivdes med alla andra roller hemma.
Det gick snabbt att hitta varsitt hörn i huset att slå sig ner i. Vi berättade för barnen hur läget var, att vi inte längre älskade varandra.
"De vet vi redan. Ni har hållt på så här i två år", sa ett av barnen.
Nu är vi skilda. Och jag kan faktiskt säga helt helt helt ärligt att vi har det mycket bättre allihopa - 3 barn och vi vuxna. Innan var det en spänd stämning hemma och vi kände att vi höll varandra tillbaka för att trivas i livet. Båda längtade efter något annat.
Men att skilja sig var inte lätt och det känns ibland fortfarande jobbigt och vi "misslyckades". Men jag vill verkligen inte vara intim. Inte på något sätt och jag kan inte leva utan det resten av mitt liv.
Nu går jag med lätta steg och känner att livet så sakteliga kommer tillbaka. Innan kände jag mig instängd och nu känner jag mig fri.
Hej, ursäkta min nyfikenhet, men undrar så om du är man eller kvinna?