Ont i vänster bröst :(
Jag har haft konstig smärta i mitt vänstra bröst ett tag, vid menstruationerna så blir det dubbelt så stort som det högra och varmt. Jag har väldigt små bröst så det blir inget som kan hänga ner direkt men det kliar och är små vätskande blåsaktiga plitor av och till på "undersidan".
Det har varit så här under ett antal menscykler och jag har hela tiden kopplat ihop det med pms och inte brytt mig mer. Men nu sista tiden så går det inte över, bröstet går inte tillbaka och blir"normalt" ett par veckor utan svullnaden och det onda kvarstår.
Det gör inte ont hela tiden men i vissa lägen, om jag ligger på mage (går inte) om jag tar ihop bröstet så smärtar det så det går som en stöt rakt upp i huvudet , ONT
Svårt att förklara var det onda sitter men det känns som precis rakt in bakom bröstvårtan liksom, tänker mig en inflammation i någon körtel.
Jag har ofta haft läckage ur brösten, båda - inte bara det vänstra. Vätskan har varit grådassig grumlig och inte klar eller blodblandad. Jag är 43 år och gissar att jag är på gång att övergå i klimakteriet då mina menscykler är rubbade av och till.
Jag missade min mammografi-tid förra veckan men fick en ny om 14 dagar så det är redan inplanerat. Däremot förstår jag inte om jag ens kommer kunna göra det på det vänstra bröstet!!! Det gör så ont och jag kan inte ens själv klämma ihop det, kan inte tänka mig att pressa det mellan två plattor
Snälla är det någon som haft liknande och har det gått över? Hur gör man mammografi om det inte går för att det gör för ont?!