• Anonym (orolig)

orange/gula flytningar?

Jag är gravid i vecka 10 och under gårdagen och idag har jag haft orange och gulaktiga flytningar. Jag har inte sett något rosa eller brunt, bara gult och orange.

Bör jag vara orolig? Eller är det normalt?

Efter ett missfall i somras så är jag inte direkt pepp på att gå igenom den pärsen igen...  

• Svar på tråden orange/gula flytningar?
  • Anonym (Malin)

Min flytningar skiftar från grönt, till gult och offwhite typ sen även snorliknande konsistent :P Har pratat med bm och min gynekolog har kollat på dem och de är helt normala.. 

Så länge det inte kliar, eller luktar illa brukar det ju vara normalt.  

• Anonym (ma)

När jag fick MA visade det sig som gulaktiga flytningar som ibland drog åt orange/persikofärgade..

Annars tänker jag att du kanske skulle kontakta bm/gyn för att säkerställa att du inte har någon obalans eller infektion i underlivet..? Kan ju också visa sig så..

• Anonym (orolig)

Det varken kliar, luktar eller svider. Så jag försöker se det som något positivt iallafall.

Jag är (av uppenbara skäl) livrädd för MA och jag har oroat mig över det under hela graviditeten. Med ett missfall i bagaget så nyligen så vågar jag liksom inte hoppas på att den här gången går vägen.  

• Anonym (anonym signatur)

Gult, orange och beige blir det om det finns blod i flytningen. 

• Anonym (ma)
    Anonym (orolig) skrev 2013-10-16 12:59:00 följande:
    Det varken kliar, luktar eller svider. Så jag försöker se det som något positivt iallafall.
    Det är ju bra iallafall :)
  • Anonym (Malin)
    Anonym (anonym signatur) skrev 2013-10-16 13:00:16 följande:
    Gult, orange och beige blir det om det finns blod i flytningen. 
    Okej så alla som har den fägen har blod iblandat i det ?? Låter inte troligt. Min gyn sa inget om det och har haft så hela tiden.. Har varit på vul 2 ggr så jag vet att allt stämmer iallafall och de sa att det är normala flytningar..
    Har även läst att många på fl har haft så här..

Men är du orolig så kontakta gyn såklart..  
  • Anonym (ma)

Har du ingen möjlighet att få göra ett UL/VUL privat? I de flesta större städer finns ju den möjligheten från ca v.8. Bara för att se hur det står till tänker jag..

Det är svinaktigt jobbigt under de tidiga veckorna när man har missfall i bagaget, och det sista man vill se då är ju avvikande färg på flytningarna.. 

• Anonym (orolig)
    Anonym (ma) skrev 2013-10-16 13:05:45 följande:
    Har du ingen möjlighet att få göra ett UL/VUL privat? I de flesta större städer finns ju den möjligheten från ca v.8. Bara för att se hur det står till tänker jag..

Det är svinaktigt jobbigt under de tidiga veckorna när man har missfall i bagaget, och det sista man vill se då är ju avvikande färg på flytningarna.. 
    Jag har min första tid på MVC på måndag och det var den tidigaste tiden de hade. 

Någon som vet om det går fort att få tid om man kollar upp privata ställen? Vore ju skönt att få allting kollat innan helgen.  
  • Anonym (ma)
    Anonym (Malin) skrev 2013-10-16 13:05:21 följande:
    Okej så alla som har den fägen har blod iblandat i det ?? Låter inte troligt. Min gyn sa inget om det och har haft så hela tiden.. Har varit på vul 2 ggr så jag vet att allt stämmer iallafall och de sa att det är normala flytningar..

Nu svarar jag också även om det inte var riktat till mig.

Påtagligt gul, beige eller orange är typiskt när flytningar innehåller en mycket liten mängt blod, JA.
    Det är faktiskt helt korrekt.

Sedan måste du förstå att blod inte alltid innebär slutet för en graviditet. Det finns kvinnor som blöder smått under graviditeten utan att det är någon fara.

Men att skriva att "JAG har så och mitt foster lever minsann så det är normalt" blir liksom lite snett..allt är inte svart eller vitt. 
  • Anonym (ma)
    Anonym (orolig) skrev 2013-10-16 13:07:38 följande:
    Jag har min första tid på MVC på måndag och det var den tidigaste tiden de hade. 

Någon som vet om det går fort att få tid om man kollar upp privata ställen? Vore ju skönt att få allting kollat innan helgen.  
    Var bor du? Alltså, vilken stad kan bli aktuell?
    Anonym (Malin) skrev 2013-10-16 13:05:21 följande:

Okej, så det låter inte troligt alltså? Vad menar du och din gynekolog att det skulle vara då? Ni tror att blod bara är klarrött, rosa eller brunt när det kommer från kvinnor underliv?

Det är ganska vanligt att kvinnor som hunnit en bit in i graviditeten kissar på sig lite och förväxlar det med flytningar. Men men. 

Anonym (ma) skrev 2013-10-16 13:09:40 följande:

Påtagligt gul, beige eller orange är typiskt när flytningar innehåller en mycket liten mängt blod, JA.

Sedan måste du förstå att blod inte alltid innebär slutet för en graviditet. Det finns kvinnor som blöder smått under graviditeten utan att det är någon fara.

Men att skriva att "JAG har så och mitt foster lever minsann så det är normalt" blir liksom lite snett..allt är inte svart eller vitt. 
    Ja, precis. Så är det. Men som du säger, det är förstås långt ifrån alltid synonymt med att graviditeten har avstannat eller är i fara.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (ma) skrev 2013-10-16 13:09:40 följande:

Fast min gynläkare SA att det var normalt.. Jag säger bara vad han sa.. Och som sagt flera stycken har ju så.. 

Jag tror inte det är någon fara med dig TS. men är du orolig så kontakta gyn.
Svar på tråden orange/gula flytningar?