Anonym (Anna) skrev 2013-10-16 14:27:43 följande:
Ang maten så är vi ju väldigt olika där. Jag trivs med att äta regelbundet och äter 4 ggr/dag (frukost, lunch, mellanmål och middag). Andra kanske behöver äta oftare, men detta räcker gott och väl för mig.
jag brukar ta en del protein, en del kolhydrater, lite fett och mycket fibrer i form av grönsaker. Jag brukar tänka på att alla delar ska finnas med i alla måltider.
När det kommer till träningen blir det väl än mer individuellt. har du något mål du vill uppnå? Vill du ha en fitnesskropp? Är du intresserad av att springa lopp? Har du något idrottsintresse redan som du kan uppta som ridning, fotboll, tennis eller liknande? Du kanske ska fundera över det och skriva här sen igen så blir dte nog lättare att hjälpa dig med att sätta ihop ett träningsprogram. Och skriv gärna hur vältränad du är idag!
Kosten hänger ju också mycket ihop med just träningen. Tränar du intensivt inför något speciellt så kommer din kost att variera. Om du löptränar mycket kan du behöva lite mer kolhydrater i kosten, om du satsar på en fitnesskropp kan du behöva lite mer protein istället. Och tränar du mycket så behöver du äta betydligt mer och därav fler mål för att få i dig allt.
Med maten spelar det inte så stor roll för mig, jag kan gå upp till fyra dagar utan att äta alls och utan att må alltför dåligt av det, men det är ju pga min tidigare ätstörning. Jag vet liksom inte vad som är vettigt och normalt. Jag äter allt förutom kött, men fisk och skaldjur går bra.
Jag vill få snyggare kropp och bli piggare och gladare! Jag kan tyvärr inte springa då jag pajat lederna av överdriven träning, men jag har en crosstrainer som det går bra med. Jag rider två-tre ggr i veckan, och det blir också mycket stallarbete som mockning osv.
Jag har lite problem med nacken så om det finns några bra övningar för att stärka den så tar jag tacksamt emot tips :)
Jag är för övrigt 167 och väger 64.