Nattrutiner 5-månaders
Är lite nyfiken på när era 5-månaders somnar på kvällen, hur många gånger dom vaknar på natten och när vill dom gå upp på morgonen ? :)
Är också lite nyfiken på hur mycket dom sover på dagarna ?
Är lite nyfiken på när era 5-månaders somnar på kvällen, hur många gånger dom vaknar på natten och när vill dom gå upp på morgonen ? :)
Vid 5 månaders ålder somnade sonen runt kl.20-20.30 på kvällen och sov till ca 8-9 nästa dag utan uppvak.
På dagen sov han ganska oregelbundet, 3-4 sovpass och ca 20-40 min per sovpass, så ca 1,5-2 tim totalt på dagen.
Åh vilken skillnad mot min lilla..
Börjar hela nattningsprocessen vid 19 och nu har hon precis somnat för andra gången, lagom till efter midnatt. Första gången sov hon 20 min så nu hoppas jag att hon sover för natten för jag är helt slutkörd.
Hon brukar vakna vid 7 på morgonen och inte somna om förrän vid elva då hon sover någon timme och sedan sover hon av och till under dagen 20 min pass...
Så här är det varje natt så man blir tillslut helt slut, hoppas att hon stabiliserar sig snart.
Fram till hon var 4 månader sov hon ca 10h per natt så jag hoppas att det kan bli så igen..
Åh vilken skillnad mot min lilla..
Börjar hela nattningsprocessen vid 19 och nu har hon precis somnat för andra gången, lagom till efter midnatt. Första gången sov hon 20 min så nu hoppas jag att hon sover för natten för jag är helt slutkörd.
Hon brukar vakna vid 7 på morgonen och inte somna om förrän vid elva då hon sover någon timme och sedan sover hon av och till under dagen 20 min pass...
Så här är det varje natt så man blir tillslut helt slut, hoppas att hon stabiliserar sig snart.
Fram till hon var 4 månader sov hon ca 10h per natt så jag hoppas att det kan bli så igen..
Äter de inte alls på natten?
Min sover mellan 19-06 ca. Äter 00, 02, 04, 06.
Min bebis blir 5 månader nästa vecka och här är det totalt sömnkaos :( Innan 4 mån så somnade han ca kl 21, vaknade ca 02 och 04 för mat och sedan ca 07 var det morgon. Nu är han trött redan kl 19, men somnar inte förrän ca 22 efter mycket skrik och gråt och nattning av både mig och pappan (vi bär runt honom tills han somnar helt enkelt). Sedan vaknar han och är hysterisk, om det vill sig illa redan vid midnatt och sedan en gång i timmen efter det Då måste han få tutten, annars somnar han inte om, napp går inte. Men jag tror inte att han äter ordentligt, eftersom han vaknar så snart igen, utan han har nog tyvärr vant sig vid snuttandet.
På dagen sover han inte om han inte får sova på mig, eller blir dragen i vagn. Så vanligtvis sover han ca 40 min vid tio i min famn, efter amning. Sedan ett par timmar när vi är ute och går efter lunch, och sedan ett par tupplurar på eftermiddagen om ca en halvtimme vardera. Jag håller på att bli helt knäckt av det här!!
Vad som är jobbigt är rätt relativt. Läser häpet era inlägg. Min yngsta är 4 månader och vaknar oftast 2-3 gånger för amning. Somnar vid 20-tiden och vaknar vid 06-tiden. Och jag tycker att han sover fantastiskt bra. Mina två äldre barn somnade senare och hade mycket mer uppvak. Mellansonen vaknade var 30-60 minut nätterna igenom mellan det att han var 5, 5 och 9 månader. DET var jobbigt .