• emm89

Kavatstövlar till ettåring

Hej!
    Min dotter fyller 1 år i december och jag funderar på Kavats vinterstövlar till henne i modellen "Kurt" att ha i vinter. Jag har hört många som istället rekommenderar en känga, typ modell "defender" eller "lisa" men jag har fastnat för stöveln. 
    Så nu undrar jag om det finns någon av er som har haft vinterstöveln från Kavat åt sin ettåring? Är de för höga i skaftet? Eller är dem bra?
    Hoppas på någon av er har erfarenhet av dessa?:)  

• Svar på tråden Kavatstövlar till ettåring
  • Maisie

Jag måste säga att jag har bara dåliga erfarenheter av liknande kavatmodeller när det gäller små barn. Stövlar sitter väldigt dåligt på små barn, Det är ca 1/3 del av foten som hela stöveln hänger på, resten är skaftet. Det är därför små barn har så svårt att gå i gummistövlar, deras fötter glider ur alldeles för lätt. Jag rekommenderar också en känga just för de minsta barnen. Jag arbetar på en småbarnsavdelning så jag har sett en hel del vinterskovarianter och kängor är absolut bäst på de minsta.

• emm89
    Maisie skrev 2013-10-16 22:34:41 följande:
    Jag måste säga att jag har bara dåliga erfarenheter av liknande kavatmodeller när det gäller små barn. Stövlar sitter väldigt dåligt på små barn, Det är ca 1/3 del av foten som hela stöveln hänger på, resten är skaftet. Det är därför små barn har så svårt att gå i gummistövlar, deras fötter glider ur alldeles för lätt. Jag rekommenderar också en känga just för de minsta barnen. Jag arbetar på en småbarnsavdelning så jag har sett en hel del vinterskovarianter och kängor är absolut bäst på de minsta.
    Tack för ditt svar. Jag har nästan börjat inse det med så det får nog bli kängan ändå! De är ju rätt söta de med! :) 
  • sommar2001

Vi hade stöveln till dottern när hon var 1,5 år. Köper kängan till sonen på 1år eftersom att den sitter mycket bättre.

Svar på tråden Kavatstövlar till ettåring