• Spixie

Haklappen vill inte sitta på....

Haklappen från Bambino, som man kan reglera där bak. Varenda evigaste gång när jag skall mata min nästan 5 månaders son, så skall han dra i haklappen åt höger och vänster och upp så han nästan stryps av den... Försöker mata han men han är fullt intresserad av att dra i den där haklappen. Blir barnen mer "mogna" sen, alltså mer koncentrerade på att äta istället för att dra i haklappen, slå och pilla på dynan.... puh! Tur är det ju att han bara får smakisar än så länge, för då får man ju faktiskt lov att "skita i" att mata han och istället ge babysempen...Men sen när han verkligen SKA äta, hur skall jag göra??? Limma fast haklappsskiten....?? *gråter*

• Svar på tråden Haklappen vill inte sitta på....
  • Fyra

Köp mjuka små haklappar som inte irriterar så mycket, IKEA har bra haklappar i frotté i5 eller 10 pack, de brukar få sitta kvar. Kram

• giz

haklapp med armar kan sitta kvar..........på trollet sitter nada kvar =(

• Jennie Brunflo

Farmor köpte ett förkläde modell mindre och det fick sitta kvar.
    Vi har själva en hakklapp modell mindre (med spöket laban på) och den får sitta kvar.
    Den från Bambino som är samma modell fast lite större...den blir Sigrid vansinnig på!

• michells mamma

Jag rekommenderar plasthaklappar till maten, hM har.. men jag brukar köpa dem på Oskanssons för 12 kr.. lätt att tvätta, har en ficka, och barnet kan dra utan att den gör ont...

• Xnia

hakklapp med armar har jag kikat efter, var kan man hitta sånt?

• michells mamma

hm har haklappar med armar....

• giz

jag hitta på konsum, babyproffset har oxå (iaf här) kolla barnenshus...finns som målar förkläden oxå...

• Spixie

Var kan man köpa förkläden med ärmar och vad kostar dom?

• Xnia

*fniss* oj, haklappar har ju inga armar *asgarv* bara ärmar, sorry

• Xnia

giz: tack för tipset, ska kika!

• Fyra

Coopforum har också haklappar med ärmar. ca 39 kr.

• Majsan70

Jag hade samma problem med våra bambino haklappar. Löste problemet genom att helt enkelt inte ha någon haklapp alls. Blev bara en massa xtra bök o dottern sölar inte alls särskilt mycket när hon äter..

• Mumin

Min tjej drog också alltid i de hårda haklapparna, ville inte alls ha dem på så vi har kört med små frottehakisar istället. Bättre än inget...

• Jessi

Jag har köpt två likadana, så Saga får leka med den ena och ha den andra på!

• Mamsi

Hi hi hi min dotter är 15 månader nu men hon har alltid hata haklapp. Kvittar vilken sort man sätter på den får inte sitta länge. Hon blir skitarg. Vet ej vad som finns att göra åt saken. Ville berätta att hon är likadan. Ta på honom en tröja som det inte gör något om han kladdar ner, det har jag gjort ibland.

• FruSöderström

ta av honom tröjan och mata..

• Spixie

Hahhaaa! Tack för alla tips!

Svar på tråden Haklappen vill inte sitta på....