• IafiaE

Min dotter på 14 bli utsatt för glåpord

Min dotter mår psykiskt dåligt pga relationen till sin pappa, jag har tillgång till hennes FB och ASK. På ASK kan man ställa frågor till varandra anonymt. Jag har löst väldigt elaka kommentarer till henne. T ex att hon är äcklig, ful och fet, hon är 171cm och väger ca: 55kg. Min dotter säger att hon inte vet vem det är. Men idag såg jag att min dotter skriver till en tjej och säger att hon blir ledsen när hon är elak, men hon springer inte och lipar för sin mamma osv.
    Hur skall jag göra? Vill ju inte trampa henne på tårna och kanske göra allt värre.
    Skulle vilja banka lite vett i den andra ungen dock.

Mamma till 3
  • Svar på tråden Min dotter på 14 bli utsatt för glåpord
  • Madida

1. Hur har hennes relation med hennes pappa med detta att göra?
    2. Har hon gett dig tillgång till hennes FB och ASK?
    3. Hur gammal är hon?
    4. Har NI en god relation?   

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Meei

För det första, vad är det för frågor hon stället för att få såna reaktioner? För det andra, är ju bara lämna sidan om man tycker det är mycket. Har aldrig förstått problemen med "internetmobbning", är ingen som tvingar en gå in på sidor där man blir illa behandlad. Till skillnad mot till exempel skolan där det kan bli problem om man blir mobbad och måste se dom varje dag. 

• IafiaE

Min dotter är 14 år och jag har fått tillstånd och lösenord av henne. Hon mår psykiskt dåligt pga hennes pappa så hon skär sig själv och har försökt ta sitt liv. Det är mycket därför jag har hennes inloggning. Hon har även fått kommentaren - synd att du överlevde självmordet och du är så jävla ful med dina ärr.

Detta pågår även i skolan, och denna tjej gå på samma skola, vet inte om dom går i samma klass.

• IafiaE

Vi har väldigt bra relation men tror inte hon vill ta upp detta för hon vet att då agerar jag.

• IafiaE
    Meei skrev 2013-10-16 23:43:36 följande:

För det första, vad är det för frågor hon stället för att få såna reaktioner? För det andra, är ju bara lämna sidan om man tycker det är mycket. Har aldrig förstått problemen med "internetmobbning", är ingen som tvingar en gå in på sidor där man blir illa behandlad. Till skillnad mot till exempel skolan där det kan bli problem om man blir mobbad och måste se dom varje dag. 

Hon ställer inga frågor alls utan andra kan fråga henne.
  • Madida
    IafiaE skrev 2013-10-16 23:49:39 följande:
    Min dotter är 14 år och jag har fått tillstånd och lösenord av henne. Hon mår psykiskt dåligt pga hennes pappa så hon skär sig själv och har försökt ta sitt liv. Det är mycket därför jag har hennes inloggning. Hon har även fått kommentaren - synd att du överlevde självmordet och du är så jävla ful med dina ärr.
    Detta pågår även i skolan, och denna tjej gå på samma skola, vet inte om dom går i samma klass.
    Det första du borde göra är att "hjälpa henne" ta bort både FB och ASK. Det där vinner ingen på!
    Jag förutsätter att hon har en kontakt på BUP? 
  • IafiaE

Hon har nog alla kontakter en tonåring kan ha. Självklart BUP.

Jag har bett henne ta bort ASK. Men det vill hon inte. så jag vet inte riktigt hur mycket och hårt man kan köra på.

• Madida
    IafiaE skrev 2013-10-17 00:02:30 följande:
    Hon har nog alla kontakter en tonåring kan ha. Självklart BUP.
    Jag har bett henne ta bort ASK. Men det vill hon inte. så jag vet inte riktigt hur mycket och hårt man kan köra på.
    Enligt mig kan du köra på förbannat hårt. Dessa medier skadar din dotter. Du måste hjälpa henne att skydda sig när hon inte kan göra det själv.
    Sen kan man fråga sig varför hon vill ha kvar det när det innebär så mycket smärta för henne. Men det tycker jag ska överlämnas till en psykolog hon har kontakt med. 
  • IafiaE
    Madida skrev 2013-10-17 00:08:50 följande:
    Enligt mig kan du köra på förbannat hårt. Dessa medier skadar din dotter. Du måste hjälpa henne att skydda sig när hon inte kan göra det själv.
    Sen kan man fråga sig varför hon vill ha kvar det när det innebär så mycket smärta för henne. Men det tycker jag ska överlämnas till en psykolog hon har kontakt med. 
    Jag fattar vad du menar, men tycker det är så svårt att veta var gränsen skall gå. Att hon vill ha kvar sidan är för oftast är det roliga och bra frågor.

Får nog ta ett snack med henne imorgon..

Tack du är klok du. Har du barn i samma ålder?
Svar på tråden Min dotter på 14 bli utsatt för glåpord