• Anonym (M.A)

Njurbäckeninflammation? eller vad? hjälp!

Fattar inte vad det är som är fel och tänkte att jag ska höra med nån som kanske haft njurbäckeninflammation eller nått annat som liknar mitt...
    Ska på vårdcentralen imorrn och kolla såklart men vill ändå höra med nån som kan veta vad det är...blir ju orolig...

Började för en vecka sen då jag hade lite problem med kissandet, hade molvärk/ont bak i ryggen och svanken och även i nedre delen på magen och misstänkte UVI, var på VC på fredagen och det visade ingenting.
    Under hela den här veckan har jag haft ont där bak i ryggen mer eller mindre...nere vid svanken och hela det området liksom.. nu sista 2 dagarna har smärtan tilltagit och speciellt igår och idag. Idag har jag sjuuukt ont och nu nästan bara på höger sida där bak...det strålar i ljumsken, benet och i magen... jag har så ont att jag svettas, nästan skakar och känner mig yrslig...kan säkert oxå vara för att jag blir så orolig men såhär har jag nog aldrig haft förr :S Och det gör nästan mest ont när jag sitter. Strålar som mest då mot ljumsken och låret på höger sida... Det har svidit en gång när jag kissade idag men inte så mycket mer...dricker mycket vatten... dessutom känns det sjukt varmt/hett liksom på höger sida där det gör ont...det bränns liksom där eller hur man ska förklara...

När jag söker på google så kommer det upp just njurbäkeninflammation....kan det vara det?? eller nått annat?? vill bara ha lite råd och tips om nån varit med om liknande...

• Svar på tråden Njurbäckeninflammation? eller vad? hjälp!
  • Nape

Hej! Jag har haft njurbäckensinflammation och då är man SJUK. Jag hade extremt hög feber och trodde jag hade kraftig influensa. Var så sjuk att jag inte "märkte" de andra symptomen- ont i ryggen osv.

Det kan ju vara så att du har uvi, för dina symptom stämmer in. Vad tog de för prov? Det billiga, snabba testet visar inte alltid rätt! Man kan ta ett dyrare test, som måste skickas iväg. Ring tid till vårdcentralen igen.

• Nape

Uvi som inte behandlas och går över går upp i njurarna, så sök vård innan du blir ännu sjukare.

• Anonym (M.A)
    Nape skrev 2013-10-17 13:36:01 följande:
    Hej! Jag har haft njurbäckensinflammation och då är man SJUK. Jag hade extremt hög feber och trodde jag hade kraftig influensa. Var så sjuk att jag inte "märkte" de andra symptomen- ont i ryggen osv.

Det kan ju vara så att du har uvi, för dina symptom stämmer in. Vad tog de för prov? Det billiga, snabba testet visar inte alltid rätt! Man kan ta ett dyrare test, som måste skickas iväg. Ring tid till vårdcentralen igen.

Fast jag har läst annat...inte alla som blir så SJUK med hög feber...men självklart är det de som får mig att tveka oxå...men jag mår ju inte bra iaf :(

Dom tog riktiga prover på VC då och skickade in för odling oxå..och det fick jag svar på i måndags...visade ingenting då..
    Har som sagt ringt VC och ska dit imorgon och kolla, men vill höra ändå med folk här då jag har så ont och blir orolig... :S   

• Nathalie1992

Jag hade njurbäckeninflammation för några år sedan. Låg med hög feber 2 dagar, till slut så orkade jag inte med smärtan längre då blev det akuten. Fick lämna både urin- och blodprov och på de kunde dom se vad felet var. Läkaren sa då till mig att det var tur att jag åkte in då det vandrat upp i njurarna och risken finns att man kan bli tvungen att ta bort en njure. Så kolla upp det, och se till att dom undersöker dig rejält.

• Anonym (jag med)

Låter som jag skrivit det där själv. 
    Också gått och haft UVI känslor länge, så blev det värre. Sved, så otroligt mkt o fick ingen vanlig stråle. Fick liksom trycka ut det. Skit ont i ländryggen, o magen och tryck i blåsan, urinröret.

Fick tillslut antibiotika när jag sa att jag inte stod ut mer, så åt 10 dagars kur i onödan. För odlingen visade ingen UVI eller så.

jag fattar inte, har inga influensa symptom. Haft såhär skitlänge nu
    de tkr jag ska gå till en sk. urolog

åå, orkar inte att allt ska vara så krångligt att få reda på  

Svar på tråden Njurbäckeninflammation? eller vad? hjälp!