• Äldre 17 Oct 16:29
    1119 visningar
    1 svar
    1
    1119

    Alla andra som försöker med pergotime eller liknande...

    Hej!
    Vet inte om det finns en liknande tråd, berätta gärna då.
    Men tänkte det kunde vara kul att ha någon/några att följas åt i jakten på det efterlängtade plusset.

    Igår gjorde jag äggledarspolning och allt såg bra ut. Fick pergotime och inväntar nu min mens för att köra igång.
    Risken finns att jag inte får någon mens och då är det IVF som gäller för mig om 3 månader.

    Men finns det någon annan nu som väntar på att köra i gång med Pergotime el liknande. Eller finns det någon som redan börjat med dem och kanske ha lite erfarenheter att berätta om?

    Kanske vi kan följas åt och prata av oss lite?

    Hur länge ni har försökt osv.

    Jag och min kille har försökt i 3 år. Jag har PCOS och har haft väldigt glesa menstruationer (1-2 ggr per år)
    Jag gick nu ner 7 kilo och min mens verkar komma lite oftare just nu. Hoppas det håller i sig. Vet inte om jag haft någon ägglossning. Jag har heller aldrig varit med barn innan.

    Det var lite kort om mig!

    Skriv gärna om ni vill. Alltid skönt att få ventilera lite. :) 
     

  • Svar på tråden Alla andra som försöker med pergotime eller liknande...
  • Äldre 27 Oct 09:13
    #1

    Jag och min sambo har försökt i lite mer än ett och ett halvt år nu. Vi har just varit på utredning utan att de hittat något konstigt. Till nästa mens om ca en vecka ska jag ta min första kur pergotime och innan nästa äl ska jag genomgå en spolning, för äggledarna är det enda de inta kikat på än. Funkar inte pergo blir det ivf till våren.

Svar på tråden Alla andra som försöker med pergotime eller liknande...