Vad äter du på en dag? (helt ärligt) är du normalviktig?
Som rubriken lyder är nyfiken på hur andra äter.
Som rubriken lyder är nyfiken på hur andra äter.
Gått ner 25 kg men har några kilon kvar till vad jag bör väga enligt norm. (uppskattningsvis ca 10, då når jag ett bmi som är normalviktig)
Havregrynsgröt o kaffe till frukost
matlåda till lunch oftast, kan även bli fil o flingor,, baguette eller annat matigt också. Men äter alltid lunch
Lagad middag varje dag med grönsallad.
Kaffe eller te på kvällen o nån frukt.
thats it.
Idag då, jag är normalviktig:
Frukost: 1 mugg kaffe och två finn crisp med ost.
Lunch:
Överbliven thaimat från igår, kyckling och ris. Vatten.
Mellanmål: 1 mugg kaffe och två rostade mackor med ost.
Middag: panerad fisk, potatis, sås och grönsaker. Vatten.
Nu: chips och geishakakor.
Jag äter ofta frukt till frukost. Frukt och ett glas filmjölk. Till det tar jag Omega3 och ett glas Berocca.
Till lunch äter jag kanske åtta bitar sushi och till middag äter jag kött, kyckling, fisk med potatis, ris, bulgur, pasta, aldrig mer än en portion och alltid med grönsaker till. På kvällen käkar jag en macka med något pålägg på.
Genomgående under dagen dricker jag Pepsi Max.
Hm..
Frukost; joghurt, frön å finncrisp som jag smular i. Kaffe med mjölk eller grädde
Lunch; lagad mat eller sallad. Undviker kolhydrater, men äter det om det inte finns annat.
Middag; typ quinoa å fisk å sås.. Eller nåt annat liknande..
På kvällen om jag tränar blir det ägg å finncrisp annars det jag är sugen på..
BMI ligger på 19
Jag är normalviktig men ligger på gränsen till övervikt...om jag går upp ca 3 kg räknas det som övervikt. Men jag äter mycket mat och fikar ofta ex sockerkaka eller choklad. Men jag går inte heller direkt ner i vikt om jag slutar med allt onödigt...jo kanske om jag håller på en månad. På helgerna kan jag dricka vin eller öl, whisky. Men aldrig nån annan dryck med kalorier till vardags. Äter en hel del grönsaker under en vecka, men inte jättemycket varje dag alltid. Äter 2 ggr lagad mat från grunden hemma, är föräldraledig.
Frukost 2 rågkusar med lite bregott och ost. Ett glas mjölk
Lunch - inget alls
Middag: Pommes med kycklingnuggets och grönsallad.
BMI 35.
Idag har det blivit en ostmacka, pain chocolat och latte till frukost. Tomatsoppa och en skiva surdegsbröd till lunch. Inte ätit middag än men det blir nog nån gryta med svamp och ris till. Brukar inte äta mellanmål. Väger runt 53-55 kg, 160 cm.
Frukost: 2 smörgåsar med nutella, kaffe och en apelsin Lunch: havregrynsgröt, äpple, mjölk Mellanmål: smörgås, kaffe Middag: kyckling, sallad, sås och potatis Kväll: normalr frukt eller choklad Väger lite för mycket efter en graviditet, 4 kg kvar till mina 58 kg.