Anonym (Nedstämd) skrev 2013-10-17 20:15:42 följande:
Scrapbooking gillade jag förut men har tröttnat. Gillar att måla och skapa men har så dålig självkänsla så jag blir bara mer ledsen när jag gör något sånt för det jag målar är ingen vacker syn. Även om ingen annan behöver se så känns det inget kul n'är det blir så fult.
Jag har även svårt att ta mig för saker, vet inte om det kanske hör ihop med att jag mår dåligt. Men det blir ofta så att jag bara sitter framför datorn och gör absolut ingenting och bara mår dåligt och har jättetråkigt.
Virka låter mysigt men jag vet inte hur man gör.
Alla tips på böcker är jättevälkommet. Har mest läst om ungdomsböcker jag gillade förut. Jag tror det är för att då mådde jag inte såhär dåligt och det ger lite trygghet med något man känner igen. Har läst fem-böckerna 3 somrar i rad. Men lånade en bok av Stephen King på biblioteket för att börja läsa vuxenböcker och den är hittills väldigt bra. Tips på bra författare och bra böcker är det bara att ösa på med tips på.
Jo jag märker också att jag mår mycket sämre av att vara ensam jämt men har inte så mycket att välja på. Har även anorexia så egentligen ska jag inte röra mig så mycket men måste ut och promenera en lite nstund varje dag annars kan jag inte sova. Är arbetslös, pluggade innan och sommarjobbade i somras. Jag är sjukskriven från att stå till arbetsmarknandens förfogande. Jobbade inom vården i somras men har svår spyfobi så på vinter/vår är det en omöjlighet så att jobba om ens några timmar går inte. Dessutom har jag inget jobb.
Tack för svar, ser fram emot om någon har fler tips. Och tips om bra filmer, böcker/författare eller spel får ni gärna ösa på med.
På böcker då skulle jag tipsa om Johan Theorins böcker, Först har han en deckarserie. Varav den första boken kom på film i september. Den första heter skumtimmen. Sen tror jag de heter natfåk, blodläge och rörgast. Dock inte säker på den näst sista där. Sen har han skrivit ännu en bok som inte hör till serien och den heter sankta psyko. En väldigt bra bok tycker jag
En sak jag kom på bara. Har du provat yoga? Tänkte just om själva avslappningen kanske skulle kunna hjälpa dig något. Annars så försök att komma ut lite i solen (när den nu lyser) lite varje dag. Även om det är svårt. Gå bara ut och sätt dig på en bänk eller så första tiden kanske för att iaf komma ut och då lite d vitamin.
Lycka till iaf och hoppas det snart blir bättre!