• Anonym (svampen)

Svampinfektioner i hudvecket som blir av hängande mage

Jag har i flera år drabbats av svamp och andra hudirritationer i mitt hudveck som blir av min hängande mage.
    Det kliar, svider och framförallt luktar väldigt illa.
    Jag har samma problem med naveln eftersom den blir rätt instängd och hoptryckt under byxorna.
    Jag brukar alltid behandla lokalt med salvor/krämer och irritationen brukar dra sig tillbaka för att sen återkomma väldigt ofta, ungefär en gång i veckan/varannan vecka.

Börjar bli måttligt less och funderar på om jag ska behöva ha det så här eller om man kan göra något åt mitt hudveck (hängmage) och navel?

Fler med hängmage som har problem med detta?

• Svar på tråden Svampinfektioner i hudvecket som blir av hängande mage
  • Anonym (j)

Jag har hängmage och har aldrig haft detta problem... tvättar du dig varje dag samt torkar dig ordentligt?

• Hallonet

Har inte problem med det själv men det kan du väl få fixat via sjukvården? Vet två i min absoluta närhet som genomgått plastikkirurgiska ingrepp för att bli av med hänget - just pga återkommande sår osv... Och så ska man inte ha det. De behöver inte bekosta op själva, det betalade landstinget. Sök råd och hjälp hos din husläkare som kan hjälpa dig vidare med remiss (om du nu vill genomgå en operation för att bli av med problemen). Glad

• Anonym (torrt)

Håll torrt i vecket.... torka noga och ha dit talk så det inte blir en fuktig miljö så skall du se att du får bukt på det hela.... Har du gått ner i vikt och det är en så att säga tom hudsäck eller behöver du gå ner i vikt??

Är det tom hud så kan du få hjälp från landstinget tydligen... annars börja träna och gå ner....

lycka till 

• Anonym (svampen)
    Anonym (torrt) skrev 2013-10-17 19:15:20 följande:

Håll torrt i vecket.... torka noga och ha dit talk så det inte blir en fuktig miljö så skall du se att du får bukt på det hela.... Har du gått ner i vikt och det är en så att säga tom hudsäck eller behöver du gå ner i vikt??

Är det tom hud så kan du få hjälp från landstinget tydligen... annars börja träna och gå ner....

lycka till 

Jag har tidigare gått ner i vikt men nu gått upp igen så magen är inte tom och lös direkt utan hängig och ful(l) :)

Så jag tror inte man bara kan gå in och ta bort besväret hux flux.
  • Anonym (torrt)
    Anonym (svampen) skrev 2013-10-17 19:18:02 följande:
    Jag har tidigare gått ner i vikt men nu gått upp igen så magen är inte tom och lös direkt utan hängig och ful(l) :)

Så jag tror inte man bara kan gå in och ta bort besväret hux flux.
    Som sagt... torka noga... och sedan talk.... Säger inte att det är huxflux... men bättre att du då försöker gå ner igen... och försöker stanna där.... sedan kan du se om det räckte eller om du även behöver medicinsk hjälp...

Ett annat tips är ju att socker ökar på svamp... så ta bort socker ur din kost! 
  • Anonym (äldrevård)

Pevaryl och kompress. Eller babypuder och kompress.

• Linda 28

tvätta rent  + smörj med pevaryl +  lägg sorbact-komresser istället. =)

• Anonym (svampen)

Apoteket rekommenderade Cortimyk, som också används vid fotsvamp, så jag ska testa med den och hjälper inte det ska jag testa Pevaryl.

Svar på tråden Svampinfektioner i hudvecket som blir av hängande mage