• MTP 615

    oerhört trött och less på allt

    Jag har lidit av depression sedan 1988 och förstår inte hur jag överlevt levde endast för mamma nu har hon dött. Jag har inget intresse av något mer livet tog slut för längesen jag är inte intresserad av något vill inget livet är grått och tråkigt glädje vet jag inte vad det är mera när jag tänker på framtiden känner jag bara sorg jag har levt i mörkret så länge jag är mer död än levande. Varför ska jag leva hur ska jag orka varför får jag inte dö nu. Jag vill inte mera.


  • Svar på tråden oerhört trött och less på allt
  • realisten

    Det låter väldigt jobbigt. Har du försökt prata med någon? Finns de inget du brinner för några intressen? resa? kanske försöka unna dig att göra något spontant. flytta byta stad testa livet någon annan stans ibland kan man behöva ett break up med sig själv devksn göra underverk:)

  • Tow2Mater

    Oppna en Bibel och be Gud och den Helige Ande visa dig en mening med ditt liv! Du har en mening, även efter att din mamma inte finns mera, du måste bara hitta den.

  • MTP 615

    nä mitt liv är över jag vill inte leva längre livskvaliteten är ju helt obefintlig jag lever i helvetet vem orkar göra det ett helt liv.

  • MTP 615

    Det är som det är en uppgift jag måste klara av det här livet inte att njuta av det utan glädje bara som en levande död ingen längtan inga drömmar inget liv bara överleva skiten. så är mitt liv.

  • MTP 615

    Jag har bestämt mig för att ta livet av mig. jag lever ett liv som inte är människovärdigt, det beror på min familj som är knäpp. som drivit mig till detta liv, jävla präktighet och stolthet jag är bäst tar mest ansvar duktigast osv. DU är en sopa så har jag blivt behandlad hela mitt liv, förminskad till osynlig. 

    Därför ska jag ta livet av mig, jag har mycket svår depression obotlig.

     

Svar på tråden oerhört trött och less på allt