Folk som bygger en hel identitet på sin läggning
Vad tröttsamt det är med flator och bögar som beter sig som att en sexuell läggning är en subkultur. Oftast är det väl unga som precis kommit ut men har en bekant som "kom på" att hon är lesbisk vid 26 års ålder efter att ha skaffat barn med en man... Och hon har i princip ändrat hela sin livsstil, gått med i massa gayföreningar, skriker ut att hon är gay i alla sammanhang, taggar alla sina kort på instagram med #lesbian, även om det är ett kort på sin frukostmacka.
Det ska klippas flatfrisyr, bytas ut vänner, kläder osv.
Själv orkar jag inte ens vara med i RFSL. Gick på ett möte med min lokalavdelning för ett tag sen och fick frågan hur det kom sig att jag inte gått med "förrän nu".
Som om det skulle vara så himla viktigt för mig. Och det sas att "här har vi ju folk av vår egen sort" medans jag kände mig som en katt bland hermeliner. Kände inte att jag hade nåt gemensamt med dom andra alls.
Visst, jag vill att jag ska kunna vara tillsammans med vem jag vill, gifta mig och skaffa barn om jag vill utan rädsla eller obehag pga andra människor, men that's it.
Jag känner inte att det finns nån speciell "gaymusik" jag vill lyssna på, att jag vill vara "femme" eller "butch", gilla vampyrer, roller derby, fotboll, att jag skulle vilja gå på burlesque eller hålla med queer-fascisterna i allt dom säger.
I really don't give a fuck och fattar inte hur man kan se att en sexuell läggning är ett gemensamt personlighetsdrag. Jag vill umgås med folk som har liknande värderingar och personlighet som mig, sen om de är asexuella, superstraighta, bisexuella eller homosexuella har noll betydelse!