Någon utvecklingsfas eller annat? (2 åring)
Hej
Har en dotter som fyllde 2 år i Augusti som uppfört sig lite märkligt det sista.
Hon har blivit väldigt ledsen men kan inte säga varför, hon skriker som en besatt när något inte går hennes väg, hon vill inte till dagis (som hon alltid alltid älskat innan), säger ofta "Allla ledsen" (hon kallar sig Alla), vill inte äta något större och har varit väldigt ledsen vid läggning eller på natten, nu senast fick hon somna med mig i min säng men det gick inte hon bara skrek, skulle sedan lägga sig i sin säng, fungerade inte heller utan rusade in och skrek på sin storebror, till sist fungerade det med att sova hos pappa på soffan.
Hon pratar mycket om andra barn "Pelle slog Emma, Emma blev ledsen och då blev Alla också ledsen" sedan kan hon vara ledsen i timmar över det.
Hon har blivit väldigt noga med att samla ihop familjen, vilka som är hemma och inte är hemma och gråter mycket när pappa går till jobbet och storebror till skolan. Frågar man "Vad det bra att vara hemma med mamma idag" ser hon ledsen ut och säger "Pappa hemma också, Alla ledsen". Överlag är hon pappas flicka och har alltid varit.
Kan tillägga att hon alltid varit ett väldigt enkelt barn, lite blyg men ingen som direkt protesterat något större till något såsom många andra barn gör utan nästan alltid varit glad.
Hon går på förskola lite oregelbundet (jag jobbar natt och pappan dag) men det är aldrig fulla veckor, denna veckan har det varit 3 halvdagar och en hel (jag pluggar också så har valt att lägga in fler halvdagar än långa dagar).
På förskolan säger de inte så mycket heller mer än att hon ofta är arg, står och blänger vilket är en riktig kovändning då denna unge i stort sett aldrig är arg. Jag vet att en av pedagogerna kan låta väldigt arg när hon säger till barnen, såna saker som att någon låter arg vet jag att dottern har svårt för men frågar man henne så älskar hon denna pedagog. Dottern har varit lite snuvig i 1,5 vecka ungefär men ingen feber eller dyl.
Är det någon fas nu strax efter 2 eller kan det vara något annat?