• enanna

Hjälp oss välja kalastema!

Hej på er alla!

Nu är det bara tre veckor kvar till 4-årskalaset!!! Solig

Förra året hade vi spöktema, passade bra då allt var på rea efter Halloween. I år har vi två förslag på teman och nu behöver jag hjälp att välja och att komma på sätt att förverkliga!

Antingen blir det ett traditionellt (men lite speciellt) prinsesskalas, dottern älskar klänningar, smycken, kläder, prinsessagor, slott, rosa och så vidare....

Eller så blir det, bara för att det är kallaste gråaste november, sommarkalas! Sommarklänningar, solglasögon, svala drinkar, kanske picknickmat, blommor och badleksaker....

Vilket tema ska vi välja och hur kan vi fortsätta förverkliga temat?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp oss välja kalastema!
  • Ellie

Vad säger dottern själv? Efter vad du beskriver tror jag hon har mer glädje av ett prinsesskalas än sommarkalas. Sommarkalas är också en bra idé, men kanske kan vänta några år?

Om du googlar på tex prinsesskalas finns massor av tips på dukning, mat, lekar mm.

• enanna
    Ellie skrev 2013-10-18 09:11:39 följande:
    Vad säger dottern själv? Efter vad du beskriver tror jag hon har mer glädje av ett prinsesskalas än sommarkalas. Sommarkalas är också en bra idé, men kanske kan vänta några år?

Om du googlar på tex prinsesskalas finns massor av tips på dukning, mat, lekar mm.
    Hon var först helt inne på prinsesskalas men efter att ha fått en sommarklänning av sin gudmor och jag kläckte idén om ett sommarkalas så var det i stället det som gällde för henne, så jag har för mig att de i hennes ögon är ganska likvärdiga Glad Det viktigaste för henne är förstås att hon får ha en fin klänning och roliga kompisar med och det här var hennes två favoritteman.

Ja, kanske blir bättre med sommarkalas en annan födelsedag faktiskt. Tack för din åsikt, hittade redan en hel del på prinsesstemat så det är på det sättet lättare att förverkliga, finns mera färdiga idéer.
  • enanna

I och för sig kan säkert en prinsessa mycket väl ha vilken sommarklänning som helst, måste ju inte vara en "traditionell" prinsessklänning,...

Kan fyraåringar leka "pussa prinsen" som är som att "sätta knorren på grisen" fast  man i stället med lite färg på läpparna och förbundna ögon försöker pussa en bild av en prins på rätt ställe? Jag vet att min dotter skulle tycka det var kul men är osäker på gästerna.

• Leiben

Vilket avancerat kalas för en 4-åring! 

Tyvärr är det just sånt här som får mig att gruva mig för kalashysterin som jag vet kommer. Men kalaset, vad ni än väljer, blir säkert superuppskattat för alla inblandande eftersom det ordnas med ett sådant engagemang. 

• enanna
    Leiben skrev 2013-10-18 15:54:58 följande:
    Vilket avancerat kalas för en 4-åring! 

Tyvärr är det just sånt här som får mig att gruva mig för kalashysterin som jag vet kommer. Men kalaset, vad ni än väljer, blir säkert superuppskattat för alla inblandande eftersom det ordnas med ett sådant engagemang. 
    Tja, inte blir det väl så avancerat som det låter Glad men det är lite roligare att ordna om man har ett tema, och enklare att se till att alla trivs om man har organiserat något litet program i alla fall. Sedan är jag väl själv så barnslig att jag tycker det är jätteroligt att fundera ut hur vi ska göra, men bra poäng - ska tänka lite extra på att hålla nivån lagom!

Det är inte heller så att jag går och gruvar mig för att jag inte ska hitta det perfekta temat Skrattande tror det blir bra vilket som, men i stället för att dra lott skrev jag en tråd Flört
  • Anne69

Maskeradkalas?? Så kan alla barnen välja själva vad de vill klä ut sig till, så behöver man inte styra dem så mycket? Den som vill komma i sommarkläderna gör det, den som gillar prinsessklänningen tar det och den som vill vara hund är det. Gemensamma nämnaren är att alla är utklädda.
    Om ni vill köra en anknytande aktivitet kan ni ju göra något med masker - tex alla får rita/pyssla egen mask? 

• enanna
    Anne69 skrev 2013-10-21 09:49:57 följande:
    Maskeradkalas?? Så kan alla barnen välja själva vad de vill klä ut sig till, så behöver man inte styra dem så mycket? Den som vill komma i sommarkläderna gör det, den som gillar prinsessklänningen tar det och den som vill vara hund är det. Gemensamma nämnaren är att alla är utklädda.
    Om ni vill köra en anknytande aktivitet kan ni ju göra något med masker - tex alla får rita/pyssla egen mask? 
    Ja, det var ju också en bra idé Glad tack!

De flesta har ju säkert just haft maskerad runt Halloween och har en färdig kostym efter det Glad
  • Lisa1976

Ge tjejen ett prinsesskalas vettja! Det är ju bara några år dom är tokiga i prinsessor.
    Jag hade kört hela rejset om hon hade velat. 

Son 0804 Dotter 1101
  • Mandel

Jag skulle köra sommar eftersom de flesta har sommarkläder som de nyligen använt och som borde passa i storlek.

Ställ in ett parasoll och lägg ut filtar under och ha fikat/picknick där. Badbollar och simringar som dekorationer låter jättebra tycker jag! 
    Skölj ur barnens sandlådeleksaker och ställ som dekorationer.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hjälp oss välja kalastema!