• Anonym (ledsen)

fortfarande gravid efter abort

Jag genomgick en medicinsk abort för ca 5 veckor sen. I veckan skulle jag på efterkontroll och samtidigt sätta in en spiral. Istället gjorde jag ett positivt graviditetstest. Sen fick jag göra ett ultraljud som visade att aborten inte hade funkat, jag bär på ett 14 veckors foster.
    Jag har mått så dåligt och varit så ledsen men har beslutat mig för att slutföra aborten. Under de 5 veckor som gått sen min ickefungerande abort så har jag aldrig ångrat mitt beslut. Men jag är så rädd för att göra aborten. Har läst så mycket hemska berättelser om aborter som sker så här sent.
    Så nu undrar jag bara om det finns någon tröst att få? Jag förstår att det är en hemsk upplevelse men finns det någon därute som har gått igenom det här som kan ge mig lite hopp om framtiden? Snälla? 

• Svar på tråden fortfarande gravid efter abort
  • Anonym (ledsen)

Någon?

• Anonym (...)

JAg vet inte vad jag ska säga, fostret har ju överlevt - kan du inte adoptera bort det? Jag förstår att jag är väldigt okänslig, men fostret har ju överlevt trots alla odds, det vill ju kämpa. 

• bessie01

Jag gjorde en abort i förrgår jag säger bara jag gör ALDRIG om det igen. Mår så fruktansvärt dåligt efter detta bara gråter!

• Anonym (poon)

Men fy det är ju redan en bebis med fingrar tår näsa naglar mm mm där inne som ÖVERLEVT men du ska ändå ta bort det? Sorry men jag kommer aldrig kunna förstå det. Du vet att risken finns att du får föda fram detta barn ts? Som en förlossning med värkar och allt.

• Anonym (...)
    Anonym (poon) skrev 2013-10-18 10:55:37 följande:
    Men fy det är ju redan en bebis med fingrar tår näsa naglar mm mm där inne som ÖVERLEVT men du ska ändå ta bort det? Sorry men jag kommer aldrig kunna förstå det. Du vet att risken finns att du får föda fram detta barn ts? Som en förlossning med värkar och allt.
    Jag tror att Ts redan mår dåligt - det kanske inte hjälper med ett "fy på dig". 

Jag tror Ts att en adoption kan vara en lösning för dig, men sedan vet jag ju noll om dina omständigheter. Jag hade dock tänkt till ett par gånger och pratat med en kurator.  
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (...) skrev 2013-10-18 11:03:53 följande:
    Jag tror att Ts redan mår dåligt - det kanske inte hjälper med ett "fy på dig". 

Jag tror Ts att en adoption kan vara en lösning för dig, men sedan vet jag ju noll om dina omständigheter. Jag hade dock tänkt till ett par gånger och pratat med en kurator.  
    Tack för att du förstår att jag faktiskt redan mår dåligt.
    Ni andra som bara vill moralpredika mot abort och få mig att må ännu sämre kan gå och skriva av er någon annanstans för ni har uppenbarligen inte en aning om hur otroligt jobbigt det här är. Jag förstår inte hur man kan vara så otroligt okänslig...
    Största anledningen till att jag väljer att göra abort igen är att jag vet inte hur den första aborten har påverkat fostret. Jag klarar inte ens av tanken på att gå och vara orolig resten av graviditeten för att någonting ska ha gått fel. Och att sen kanske få ett barn med någon typ av missbildning eller funktionsnedsättning och vara tvungen att leva med att det är mitt fel.
    Nä abort känns som det enda alternativet. Det jag var ute efter var någon typ av stöd. Någon som kanske har gått igenom en abort och kanske ändå mått bra efteråt. Inte fler skräckhistorier
  • Anonym (Malin)

Jag tycker TS värkar mycket smartare än många här inne på FL..

Du är otroligt starkt som ändå genomgår aborten fast du gått en bra bit. Jag vet inte varför du från början ville göra en abort, men antar att du har bra anledningar till det, om man egentligen ens behöver det.
    Jag har gjort två aborter OCH det har inte tagit något på mig alls.. Alla är så olika..
    Och din chans kommer ju senare om du vill ha barn..

Och sen även att du tänker att du inte vet hur barnet har reagerat på de pillren du redan tagit..

Jag vill ge dig en stor stark kram för du är stark och modig som gör detta.. Och inte bara tänker på dig själv..

kram kram kram...  

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Malin) skrev 2013-10-18 12:33:12 följande:
    Jag tycker TS värkar mycket smartare än många här inne på FL..

Du är otroligt starkt som ändå genomgår aborten fast du gått en bra bit. Jag vet inte varför du från början ville göra en abort, men antar att du har bra anledningar till det, om man egentligen ens behöver det.
    Jag har gjort två aborter OCH det har inte tagit något på mig alls.. Alla är så olika..
    Och din chans kommer ju senare om du vill ha barn..

Och sen även att du tänker att du inte vet hur barnet har reagerat på de pillren du redan tagit..

Jag vill ge dig en stor stark kram för du är stark och modig som gör detta.. Och inte bara tänker på dig själv..

kram kram kram...  
    Tack så mycket!
    Det här värmde verkligen mitt hjärta! 
  • Essence

Jag håller med dig. Du behöver stöttning i ditt beslut, inte bannande pekfingrar från idioter. 

Stå på dig, det kommer vara fruktansvärt jobbigt psykiskt och känslomässigt, men i slutändan har du valt rätt. Du slipper gå igenom en hel graviditet och undra hur den första aborten har påverkat fostret, och du slipper spendera resten av ditt liv undrandes vad som hände med ditt bortadopterade barn.  

• Thotis90

Jag har gjort en sen abort i v.14+1. Det är ingenting jag rekommenderar, men om du känner att du inte vill behålla barnet (fostret) skall du inte göra det. Känner du däremot att du är tveksam eller att du vill behålla skall du absolut göra det. Du skall göra det som känns bäst för dig. Det är ändå en stor grej att göra en sen abort. Jag kommer aldrig (!) att göra om det. Det är är värsta jag har gjort i hela mitt liv och jag ångrar det bittert idag då jag är ofrivilligt barnlös. 

Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
Svar på tråden fortfarande gravid efter abort