• Anonym (juice)

Dricker du juice eller annan söt dricka var dag?

Lite nyfiken på hur vanligt det är att folk dricker juice osv och isf varför?

Dricker själv vanligtvis mest vatten, mjölk och kaffe/te om dagarna.
    Har väl hänt att man någon gång köpte hem juice men de kan dröja månader emellan.

• Svar på tråden Dricker du juice eller annan söt dricka var dag?
  • sextiotalist

Jag dricker mitt te sött och innan jag cyklar iväg på morgonen tar jag ett glas oboy,

• blomman07

Jag är vuxen och dricker naturligtvis inte mjölk, juice tycker jag inte om. Tycker inte om saft heller, det enda jag dricker är cola eller julmust, men det är sällan. Kanske en gång i veckan högst.

• Fia 28

Jag dricker bara juice när jag bor på hotell, annars aldrig. Kaffe, vatten och mjölk är det enda som finns hemma.

• dennis02

Juice är ju nyttigt så man borde väl dricka det oftare. Tyvärr har den blivit så förbannat dyr. Vill man ha billig juice tvingas man köpa något lågbudgetmärke som smakar diskvatten.

De har en stor juice-avdelning på Coop där jag bor med en massa läckra sorter, tyvärr är de så förbannat dyra.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • SuzR

jag köper bara Brämhults juice, som är enbart färskpressad apelsinjuice. Dricker mjölk ibland till middagen och läsk ibland som en 'treat'.

• Sabitch

Nej, verkligen inte. Juice tycker jag inte om och dricker jag läsk så är det light, inte ofta dock. Vatten är det som gäller här. Ev mjölk ibland. Kaffe och te också naturligtvis.

• Fia 28
    dennis02 skrev 2013-10-18 10:50:01 följande:
    Juice är ju nyttigt så man borde väl dricka det oftare. Tyvärr har den blivit så förbannat dyr. Vill man ha billig juice tvingas man köpa något lågbudgetmärke som smakar diskvatten.

De har en stor juice-avdelning på Coop där jag bor med en massa läckra sorter, tyvärr är de så förbannat dyra.
    Det är väl ändå ganska få juicer som är nyttiga?
    Mamma tycker iaf att Lidls färskpressade juice är supergod, den är rätt förmånlig. 
  • Anonym (que?)
    blomman07 skrev 2013-10-18 10:49:35 följande:
    Jag är vuxen och dricker naturligtvis inte mjölk, juice tycker jag inte om. Tycker inte om saft heller, det enda jag dricker är cola eller julmust, men det är sällan. Kanske en gång i veckan högst.
    Vad har att du är vuxen att göra med att du inte dricker mjölk? Använder du inte mjölkprodukter i övrigt heller?

Jag dricker sällan sötade drycker, kanske en eller två koppar te per vecka som jag givetvis har socker och mjölk i.
  • SuzR

dricker te också, älskar te med honung. Dricker det varje morgon och tar en kopp på jobbet också.

• Themis

Dricker lättdryck på lunchen på jobbet ibland och ibland lite Proviva på morgonen.

Kanske en Brämhults på helgen.

Men annars äter jag nog hellre frukt eller hela bär, det känns bättre.

Och sen har ju tandläkarna gått ut nu med att det är det sämsta man kan göra för sin emalj att dricka juice på morgonen och sen borsta tänderna med tandkräm som innehåller slipmedel strax efter.

Min mamma ville vara duktig och gav mig färskpressad apelsin på vintrarna som liten, men oboy vad jag hade hål i tänderna de åren så jag tror det ligger nåt i det ovan.

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
Svar på tråden Dricker du juice eller annan söt dricka var dag?