• 040510

Vinter overall??

idag köpte jag en vinter overall kaxs som har 10000 i vattenpelare. tycker själv att en overall ska va bra. min sambo sa att vi bor inte i norrland att man inte behöver så bra men även vi här har ju kallt i sthlm län. vad tycker ni skulle ni oxå köpt en bra overall eller en sämre variant? han menar att dem andra overallerna e minst lika bra men där håller jag inte med riktigt. det e som med vinterskor man vill ha bra kvalite som värmer o som inte slits o går sönder så lätt.

• Svar på tråden Vinter overall??
  • Sisisisi

Självklart behöver barnet en bra overall! Kaxs är ju inte särskilt dyr heller. Bra overall för lite pengar.

Skor köper vi alltid goretex, vill inte ha blöta skor.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Vickan I

Kaxs räknas väl inte som en dyr overall direkt, utan mer prisvärd. Men iaf så just för att det ofta inte är så kallt i Sthlm med omnejd och där med blött och slaskigt så är en bra vattenpelare önskvärt tycker jag.

• Maddi

Tejpade sömmar också, annars kan de bli blött ändå.

• majsis08

Jag bor i norra dalarna å vi hade kaxs förra vintern!! Vi åker både slalom å skoter m.m och är ute mkt och kaxs var skitbra

• 040510

tycker kaxs e precis som dem bra märkes overallerna. finns everest som endast har 3000 i vattenpelare men även 10000 som kosta 999 o mitt kosta 799 så inte stor skillnad ändå. såg en didrikson eller vad den nu heter endast i 8000 i vattenpelare men kanske finns bättre. vissa har sämre vattenpelare men märket som kostar. så inte alltid på sportaffärer som man hittar dem bästa. 

• lovely89

Vi köpte isbjörn of sweden, skit dyr men jag hoppas den är värld pengarna..

Min sambo tycker också det var onödigt då vi inte bor i norlsand typ :P  
    Men förra året fick vi ju ändå uppåt -25°c
    Mina barn är riktigt frusna av sig.. Och ibland har vi även riktigt blöda dagar med blötsnö och mina barn sitter hellre en springer omkring i snön och då är en hög vattenpelare noga..

Mina barn hade molo förra året och den var bra han var varm men när overallen blev blöt så läkte det in vid benen och den blev väldigt tung.

• glassen

Jag har aldrig hört att det skulle vara blötare i Norrland än längre söderut. Snarare tvärtom, så en overall med en ordentlig vattenpelare behövs framförallt där det ofta är blött och slask. Kaxs är en förhållandevis billig overall som ofta får bra testresultat. Tycker din sambo ska hålla sig ifrån klädköpen till barnen och överlåta dem på dig Flört.

Svar på tråden Vinter overall??