• Ida 148

Denna hemska ångest

Har snart haft panikångest i 5 veckor symtom listan kan göras. Lång klump i halsen svårt att svälja känns som man ska kvävas kan ej ta djupa andetag trött orkeslös problem mage spänd nacke skulderblad. Har ätit citalopram i 2 veckor nu hatar dom Genom att må så här dåligt har jag snart förlorat alla i mon omgivning familjen har tröttnat pojkvännen har dumpat mig Den som nu läser det här och känner igen sig lan någon ge mig ett råd om vad jag kan göra för

• Svar på tråden Denna hemska ångest
  • JanaN

Har du haft ångest i fem veckor alltså? Och lyckats förlora alla du känner? Låter inte så troligt, det är nog snarare ångesten som talar. Jag föreslår att du genast börjar läsa om vad ångest egentligen är, hur en panikattack fungerar och skaffar dig boken "Ingen panik" och jobbar igenom den. Efter det har du god chans att vara fri från panikattacker - om du väljer att faktiskt försöka och ta ditt eget ansvar.
    Klara du inte att jobba igenom boken själv (men läs ändå, halva behandlingen är just att förstå hur ångest fungerar) så sök hjälp på din vårdcentral eller hos en privat KBT-terapeut.

Fem veckor är VÄLDIGT lite jämfört med de flesta som söker hjälp för panikångest. 

Svar på tråden Denna hemska ångest