Hur vet man om kärleken är död?
Åh, jag behöver verkligen hjälp och goda råd. Har ingen nära vän att bolla det här med och börjar bli tokig av mina egna funderingar.
Jag är i en relation med världens finaste kille sedan 6 år tillbaka. Vi har haft ett stabilt förhållande hela vägen, jag blev aldrig stormförälskad (som i tidigare, destruktiva relationer) men när jag väl fastnade för honom fastnade jag ordentligt. Han är min bästa vän, men det sista året har jag börjat fundera på om det också är allt.
Självklart är inte allt sådär nyförälskat efter ett gäng år, det vet ju jag också, men hur vet man om man bara är vänner eller om man nått ett stadie i relationen där det helt enkelt inte är lika "bubbligt" längre?
Sexlivet är sådär, han blev allvarligt sjuk för ett par år sedan och var på sjukhus en längre tid. Efter det var det några månader där hans starka medicinering gjorde honom tillfälligt impotent. Det har ordnat sig nu men sexlivet kom liksom av sig lite efter det. Inget jag saknar jättemycket, vilket också det känns lite oroande. Jag finner honom absolut attraktiv men sexlusten överlag känns rätt låg.
Jag börjar närma mig 30, han är några år äldre. Det känns som att jag står vid vägs ände och måste besluta mig om det är honom jag vill gifta mig med, starta familj med etc. Är så jävla rädd att bryta upp en jättefin och stabil relation för att jag fick för mig att det inte var rätt och sedan inse att det ändå var det när det är för sent.
Hur vet man? Någon som har erfarenhet av ett liknande vägval eller bara några kloka tankar att dela?