• tian

Tjejer i riktigt kort kjol!

Noterade i somras modet (speciellt unga tjejer under 20) med mycket korta kjolar. Trevligt mode iofs, speciellt om det kombineras med snygga ben och ej höga klackar men jag blev nyfiken på hur ni tjejer själva "upplever" att gå i kort kjol. Känns det praktiskt (eller opraktiskt, svårt att sitta mm), skönt, spännande, lite utmanande eller vill man just visa snygga ben? Jag såg en tjej som satt på ett fik med så kort kjol att den liksom inte räckte till på sidan när hon satt och i så´na fall kan det ju nästan bli tokigt att åka rulltrappaCoolHur känns det egentligen, berätta!
  • Svar på tråden Tjejer i riktigt kort kjol!
  • läkarstudent

Framför allt är det bekvämt och praktiskt när det är varmt. Jag brukar ha typ cykelbyxor under så slipper jag tänka på hur jag sitter eller oroa mig om det är blåsigt

This forum would be a nicer place if everyone took a chill pill. It would get even better if some people choked on them.
  • tian
    Jacqueline skrev 2013-10-18 15:59:56 följande:
    Gud va du tjatar...köp en kjol själv och känn efter för sjutton
    Tråkig reaktion på en seriös fråga, ledsen att du (som det verkar) blivit förolämpad (varför?) du har ju säkert också snygga ben. Jag la ut frågan på flera ställen, svårt hitta rätt rubrik och ingen verkar vilja svara, är det ett känsligt ämne eller bara fel forum? 
  • Jacqueline

Du har postat exakt samma tråd om och om igen 3-4 gånger under dagen därav min reaktion.Som svar på frågan så använder jag varken kjol eller klänning så därför har jag inte en aning om vad du pratar om.

• tian
    Jacqueline skrev 2013-10-18 17:41:37 följande:
    Du har postat exakt samma tråd om och om igen 3-4 gånger under dagen därav min reaktion.Som svar på frågan så använder jag varken kjol eller klänning så därför har jag inte en aning om vad du pratar om.
    för att vara tjej (?) som aldrig använder kjol och inte har en aning om vad frågan handlar om måste jag säga att du visar förvånansvärt stort engagemang!
  • tian
    läkarstudent skrev 2013-10-18 16:03:36 följande:

Framför allt är det bekvämt och praktiskt när det är varmt. Jag brukar ha typ cykelbyxor under så slipper jag tänka på hur jag sitter eller oroa mig om det är blåsigt

Fast ska man vara petig tycker jag att cykelbyxor lite ogiltigförklarar själv kjolen, om du förstår hur jag menar ?
  • läkarstudent
    tian skrev 2013-10-23 19:39:22 följande:
    Fast ska man vara petig tycker jag att cykelbyxor lite ogiltigförklarar själv kjolen, om du förstår hur jag menar ?

Nej, det gör jag faktiskt inte.
    This forum would be a nicer place if everyone took a chill pill. It would get even better if some people choked on them.
  • tian
    läkarstudent skrev 2013-10-24 19:15:19 följande:

Nej, det gör jag faktiskt inte.
    Kan väl lika gärna bara ha cykelbyxor, lr??
  • Minniemousemommy
    tian skrev 2013-10-18 15:44:39 följande:
    Noterade i somras modet (speciellt unga tjejer under 20) med mycket korta kjolar. Trevligt mode iofs, speciellt om det kombineras med snygga ben och ej höga klackar men jag blev nyfiken på hur ni tjejer själva "upplever" att gå i kort kjol. Känns det praktiskt (eller opraktiskt, svårt att sitta mm), skönt, spännande, lite utmanande eller vill man just visa snygga ben? Jag såg en tjej som satt på ett fik med så kort kjol att den liksom inte räckte till på sidan när hon satt och i så´na fall kan det ju nästan bli tokigt att åka rulltrappaCoolHur känns det egentligen, berätta!
    Jag har bara klänning eller kjol utan typ leggins under när det är sommar då jag har bikini under. Så om någon skulle se in under så skulle det vara samma som om dom såg mig i bikinin. :)
  • vveerraa

Jag är en proper kvinna ( yea, raaajt...) och muskjolar är från den lede. Närå...men allt för korta kjolar är väl inte snyggt på någon, oavsett hur benen ser ut. Det framkommer som lite desperat. Något vill man väl hålla för sig själv. Inte ens på yngre tjejer ser det ok ut. Kjol är snyggt, men meningen är väl inte att visa rumpan och eventuella trosor. Vad blir nästa chock? Att skippa kläder öht?

• vveerraa
    Minniemousemommy skrev 2013-10-29 23:49:33 följande:
    Jag har bara klänning eller kjol utan typ leggins under när det är sommar då jag har bikini under. Så om någon skulle se in under så skulle det vara samma som om dom såg mig i bikinin. :)

Usch då, man kan ju få svamp av att ständigt gå omkring med badkläder!
  • Minniemousemommy
    vveerraa skrev 2013-10-30 12:56:41 följande:

Usch då, man kan ju få svamp av att ständigt gå omkring med badkläder!
    Om dom är blöta ja? Dom är ju självklart torra och rena.
  • läkarstudent
    tian skrev 2013-10-29 20:17:56 följande:
    Kan väl lika gärna bara ha cykelbyxor, lr??
    Nej, det skulle ju inte se klokt ut.
  • tian
    vveerraa skrev 2013-10-30 12:55:40 följande:
    Jag är en proper kvinna ( yea, raaajt...) och muskjolar är från den lede. Närå...men allt för korta kjolar är väl inte snyggt på någon, oavsett hur benen ser ut. Det framkommer som lite desperat. Något vill man väl hålla för sig själv. Inte ens på yngre tjejer ser det ok ut. Kjol är snyggt, men meningen är väl inte att visa rumpan och eventuella trosor. Vad blir nästa chock? Att skippa kläder öht?
    Att det är snyggt med kjol är ju helt klart, finns väl inget kvinnligare? Jag tror också de flesta kvinnor klär bättre i kjol än de själva tror. Men vad menas med muskjol, blir nyfiken! Och hur är det, vilken är känslan när man som kvinna tar på en riktigt kort kjol, är det ett "medvetet" val eller bara "slump"?
  • tian
    läkarstudent skrev 2013-10-30 15:45:45 följande:
    Nej, det skulle ju inte se klokt ut.
    Förlåt mig, tänkte bara att cykelbyxor under en kort kjol är ungefär som leggings under en klänning eller brallor under en tunika, dvs lite "bälte och livrem", att gå halva vägen, på något sätt. Fast det kan kanske var snyggt på sitt eget vis. Men lite synd, i mitt tycke, då en kort kjol är det vackraste och kvinnligaste plagget hittills!
  • Grande Rock
    tian skrev 2013-10-30 23:37:11 följande:
    Men vad menas med muskjol, blir nyfiken! 
    Gissningsvis en riktigt kort kjol, det är ju trots allt det tråden handlar om.
    The Devil Stole the Beat from the Lord
Svar på tråden Tjejer i riktigt kort kjol!