tragus-piercing
Ni som gjorde de .Hur känndes des ?Gjorde ni det med pistol?Gjorde det mycke ont?
jag vet de beror på kropp till kropp med de e bra o veta.
Ni som gjorde de .Hur känndes des ?Gjorde ni det med pistol?Gjorde det mycke ont?
jag vet de beror på kropp till kropp med de e bra o veta.
Med pistol? Men herregud man gör inga piercingar med pistol och speciallt inte tragus!
Jag tyckte det gjorde ganska ont och resten av dagen bultade det lite av och till men redan följande dag var det bra. Till en början var det väldigt ömt om jag råkade peta i piercingen då jag borstade håret osv.
Tog länge att läka så jag fick inte sova på vänster sida på månader, för att inte irritera läkningen.
Piercingar görs inte med pistol.
Min kändes lite men var långt ifrån den som gjort mest ont.
Det är en vacker, och relativt diskret piercing men kan ha en enorm läketid om man inte sköter den rätt.
Där jag bor gör de de med pistol eller kankyl man väljer själv .Och jag e lite rädd av mej så tror jag kanske de e snabbare me pistolen.Tack för svaren i alla fall
Haha kanyl. Nål.
Hur skjuter man ens hål igenom tragus, det lär ju göra jävligt mycket ondare och dessutom tar ju örat emot på andra sidan?? Nej grymma öde, låt bli pistolen! Dessutom kan du inte ha ett vanligt örhänge i tragus, då har du ju låsdelen på insidan och det kommer ju att vara lagom bekvämt.
Jag gjorde min tragus för 6 år sen. Den läkte ihop snabbt, aldrig varit problem. Gjorde inte jätteont (på high lobe, dvs där örsnibb möter broskdelen) höll jag på att svimma, jag är jättekänslig för öronhåltagningssmärtan uppenbarligen.
Min gjordes med kanyl, sen trädde de i staven i kanylen och drog ut slangen = klart. Med pistol blir hålet för litet för stav. Jag har tunn stav och den funkar inte i de pistoltagna hål jag har i öronsnibbarna.