• Anonym (Tjej)

är kär i min 36 åriga lärare!! Vad ska jag göra?

Hej!

Behöver verkligen eran råd och hjälp.. orkar inte mer! Kan inte sluta tänka på min lärare.. har försökt sluta men jag kan inte.. Har nog insett att jag är kär i honom!

Jag är en 16 årig tjej som går i gymnasiet, jag har alltid varit mogen för min ålder,då jag alltid haft vänner som är vuxna.. och aldrig känt mig som en "normal" ungdom!

Men nu är så att jag är stört kär i min lärare. Han 36 år, jag gillade honom från första dan han kom in i klassen med hans vackra leende och vackra blonda hår! Men de är inte utseendet... han är väldigt ambitiös, smart, snäll, 

Jag har aldrig vågat prata med honom bara vi" men jag räcker upp handen i klassen då och då...men jag ville liksom inse att jag gillade honom..för de är ju bara fel!
    Men jag fick känslor för honom som jag aldrig fått! Han kollar på mig ofta och i bland kan brukar våran ögonkontakt hålla i flera sekunder när han pratar med klassen.. Han frågade även mig och jag kunde hjälp honom att hämta böcker till klassen. och jag var alltid nervös runt och omkring hnm men nu har de blivit värre! 

Jag gillar hnm verkligen.... de handlar inte sex... vill bara hur han mår i bland.. vill veta hur han är som person utanför skolan!
    Vi brukar även gå hem samma väg... och ibland säger han hej eller godmorgon.

Och säg inte att jag vill ha högre betyg och vill ha sex med hnm.. för de vill jag inte! jag har väldigt bra betyg och klarar mig fint... har sett att han lägger extra tid på mitt prov ..för mina kompisar får inte lika mkt feedback som jag.. fast de har mindre betyg än mig!

men vad ska jag göra!!!??

jag vill gå närmare honom.. jag vill att han ska prata med mig!! mer än en mening!
    jag vill vara med hnm!

tips!!  hjälp!

om de finns ngr manliga lärare här.. skulle ni ens tänka er att ta en fixa med er elev eller få känslor??

• Svar på tråden är kär i min 36 åriga lärare!! Vad ska jag göra?
  • Anonym (lärare)

Som din lärare kan han inte ha ett förhållande med dig, det är både oetiskt och oprofessionellt. Det skulle inte funka socialt heller eftersom alla skulle ifrågasätta ert förhållande p g a åldersskillnaden. Jag är säker på att du inte vill förstöra för honom varken privat eller professionellt, så du gör bäst i att hålla dina känslor för dig själv.

Har du fortfarande samma känslor för honom när du gått ut gymnasiet finns inga andra hinder än åldersskillnaden, så då är det "fritt fram" att försöka få honom om du vill. Men nu gör du bäst i att låta honom vara.

• Anonym (lärare)

Sen kan jag som lärare säga att du läser in för mycket i att han håller ögonkontakt med dig. Det är lätt hänt att man pratar lite extra mycket för dem som ser intresserade ut, dvs han gillar säkert att hålla ögonkontakt med dig när resten av klassen ser ointresserade ut eller kämpar mot sömnen.

• Anonym (nix)

Det är vanligt att bli kär i lärare. men det är ett big no no.

• Anonym (Kär)

Hej! Jag har samma problem som första inlägget... Jag är kär min lärare som är 19 år äldre än mig. Jag 20 och han är 39 . Jag älskar och jag ve ta inte om han hgillat mig men han beter sig annorlunda än vad han är med andra elever. Till exempel han står brevid mig när sitter på mattestuga och löser matte. Han glor på mig ibland och ibland jag får känslan att han vill vara nära mig. Vad ska jag göra tycker ni att han är kär mig? Jag är går sista året gymnasiet

• Anonym (Kär)

Han är skilld och ett barn som 6 år

• Anonym (Samma)

Jag har varit i samma sits flera gånger och sedan insett jag har läst in på tok för mycket i allt de lärarna har gjort. Och dessutom så ser deras privatliv helt annorlunda ut än vad jag har trott. Oftast trivs de bra med livet som de är, kanske dejtar någon i sin egen ålder och trånar verkligen inte efter tonåringar. Att han håller ögonkontakt med dig är inget ovanligt att lärare gör och att han försöker få till en bra relation mellan er två beror säkert på att det bara gynnar honom som lärare. Att vara lärare för tonåringar kan vara riktigt jäkla knepigt ibland så att bli deras vän hjälper ofta när man ska lösa konflikter, ha diskussioner på lektionerna osv. Det handlar om tillit. Så försök att inte läsa in för mycket i det. Oavsett vad så är det olämpligt att gå längre med det just på grund av att du inte är färdigutvecklad ännu och han är din lärare. Men fortsätt dagdrömma det är verkligen inget fel att göra...

• Knapsu

Det här fenomenet är så otroligt vanligt, Det är lite "farligt" och spännande att fantisera om läraren. Många ungdomar lägger in mer i ögonkontakt, tilltal och hjälp än vad som faktiskt är. De flesta lärare är uppriktiga och professionella och vill alla sina elevers väl. Som lärare förväntas man att se alla sina elever och bemöta dem som människor och med respekt. 

Jag är själv lärare i mellanstadiet och man får bra kontakt med sina elever - man VILL ha bra kontakt med sina elever och uppmuntra dem och vill att de ska utvecklas. Min man som är 37 år var gymnasielärare under många år och var omtyckt av sina elever - säkerligen var det en och annan ung tjej som kände sig pirrig i hans närhet. På hans arbetsplats fanns en hel drös med manliga 30+ lärare och jag kan säga att varenda en av dem var uppe i familjebildarlivet. Nygifta och med både barn nr 1, 2 och 3 påväg. Så är det i de flesta fall.

De som utbildar sig till högstadie- och gymnasielärare är mycket medvetna om elevernas hormonstinna pubertet där känslorna svallar och man söker förebilder. De flesta är medvetna om den beroendeställning som finns och är heller inte intresserade av sina elever på olämpligt sätt. De flesta lärare är lärare enbart för att det är en perfekt kombination av att arbeta med sina ämnen och med barn. Det är helt enkelt roligt att lära ut

• Mejalindh

Hej !

Jag är en tjej som är 14 år & har precis samma problem .

Bedöm inte mig för min ålder men enligt min kurator , skolsköterska och andra lärare har jag en hög mental nivå på 20 år .

Min lärare är 16 år äldre än mig ( ca 31 )

och jag har gillar honom i snart mer en ett år . Jag fick en kram av honom en dag , ganska nyligen och blev typ över lycklig efteråt och började nästan gråta .

Tyvärr är han gift och har två barn på ca 4-5 år .

Men ändå ... Vad ska jag göra för att få reda på att han kanske gillar mig ?

( vi brukar prata lite efter lektionerna och han hälsar alltid på mig i korridoren .

Och det har hänt att han har höjt mitt betyg några gånger utan att jag har haft sex med honom . )

• sextiotalist
    Mejalindh skrev 2015-06-06 08:53:51 följande:

Hej !

Jag är en tjej som är 14 år & har precis samma problem .

Bedöm inte mig för min ålder men enligt min kurator , skolsköterska och andra lärare har jag en hög mental nivå på 20 år .

Min lärare är 16 år äldre än mig ( ca 31 )

och jag har gillar honom i snart mer en ett år . Jag fick en kram av honom en dag , ganska nyligen och blev typ över lycklig efteråt och började nästan gråta .

Tyvärr är han gift och har två barn på ca 4-5 år .

Men ändå ... Vad ska jag göra för att få reda på att han kanske gillar mig ?

( vi brukar prata lite efter lektionerna och han hälsar alltid på mig i korridoren .

Och det har hänt att han har höjt mitt betyg några gånger utan att jag har haft sex med honom . )

Läs vad knapsu skrev
  • Mejalindh

Förlåt att det jag skrev kanske inte hjälpte men jag ville bara säga att du inte är ensam om att tycka om din lärare ..

• sextiotalist
    Mejalindh skrev 2015-06-06 09:05:04 följande:

Förlåt att det jag skrev kanske inte hjälpte men jag ville bara säga att du inte är ensam om att tycka om din lärare ..

Det var just det som knapsu skrev. Jag är säker på att 90% av oss kvinnor har varit förälskad i någon lärare under vår tonårstid.
  • Anonym (Former Teatcher)

TS du ska inte göra någonting.

Fantisera på och onanera som ska andra tonåringar! Det hör till..

Men låt det va så.

Typ en vecka efter att du gått ut högstadiet eller gymnasiet så har du glömt alla lärare..

• Anonym (Former Teatcher)

Klev 24 år gammal (ung) in på en högstadieskola och jobbade där ett par läsår.

Jag var som sagt ung, smal och ganska vältränad. Kände mig mera som ung än som vuxen och hade egentligen NOLL gemensamt med de äldre lärarna i lärarrummet. Jag försökte aldrig bli kompis med eleverna på något sätt, men jag tyckte att det var hur kul som helst att jobba med ungdomar i tonåren. Jag pratade jättemycket med dem i klassrummen och i korridorerna även efter lektionernas slut.

Jag var 24 och tjejerna i nian var 15-16 och en del klädde sig mycket utmanande. Det var uringningar, stringtrosor och tight åtsitande kläder. Ni kan ju gissa om man (smyg)tittade en del! Fy f*n vad kåt man var ibland haha..

En del tjejer flirtade lite, det märkte man...

Men aldrig att man var det minsta intresserad av dessa tjejer egentligen. Inte det minsta!

• du vem potatisen

Hej jag är 15 kille och jag har en son stor fucking Crush på honom ja jag är bi han har brunt hår och skägg glasögon ganska stor och bitig jag har gillat han sän jag gick i 7:an går i 9:an nu jag vill liksom vara med han hela tiden och snacka om typ allt jag vill säga att jag har en crush på han men går inte mina känslor är typ Fucked up for honom han finns där jag brukar prata skit med han ibland hela tiden i skolan brukar jag stirra i hans ögon det gör han med han är 34 och har 2 barn en som är 8 och en som är typ 2 jag vill liksom snacka med han utanför skolan har ngn lika problem hjälp

Svar på tråden är kär i min 36 åriga lärare!! Vad ska jag göra?