dricker vin så jag kan sova
haft sömnproblem läänge löser det med vin varje kväll vad finns att göra??
haft sömnproblem läänge löser det med vin varje kväll vad finns att göra??
Har du försökt få sömnproblemen utredda? Kan vara en god start tänker jag?
Hjälper det med vin? Hur mycket behöver du dricka i så fall?
Ja, som en tillfällig lösning kan det kanske vara bra, men ärligt gå till läkare istället, be att få Atarax utskrivet, en enkel medicin som gör dig trött.
Vinet kan göra att du somnar lättare och snabbare, men det försämrar kvaliteten på sömnen. Inte bra, bortsett från att du kan riskera att fastna i beroende.
Håller med Pixolina, alkohol gör att man somnar snabbare men man sover sämre och har sämre kvalitet på sömnen. Att självmediciner med alkohol är en farlig väg att gå! Man får snart öka dosen för att få samma effekt och om du blir beroende av alkohol så har du än värre problem än sömnsvårigheter. Ta tag i dina problem nu istället. Kram
1liter per kväll
Cannabis lär väl inte heller vara nyttigt i längden...
Det gör jag med! Varje kväll!! Men inte en hel liter utan kanske max 2 glas. Men känner ändå att det inte är bra?
Jag har precis som du tidigare druckit vin för att få sova.. Jag tror det var ett sätt att få bort min ångest, men även det faktum att jag äääälskar smaken och att det var en avkoppling jag stormnjöt av efter jobbet.
Jag kom hem från jobbet, städade av, gjorde lite mysigt, kröp ner i soffan med mig själv runt 17.00 och delade en flaska vin med mig själv (75cl - 1 liter) och somnade sedan runt 21 för att sedan gå upp o jobba igen, och göra om samma procedur. Varenda dag på jobbet längtade jag hem till den där vinaren, och avkopplingen. Fick panik om jag av någon anledning var utan. Detta höll på under en väldigt lång period, och jag har druckit ganska mycket mer eller mindre jämt.
När jag blev gravid så blev det ju såklart stopp, och det var lite tufft i början just pga vanan (hade inte fått något beroende - vad jag kunde märka av), men just vanan.. och tryggheten i det. Att lyckas somna utan det. Att ta itu med alla känslor man hade, för annars så brukade jag få utlopp för dom under rusningarna men nu var jag tvungen att bli arg nykter om jag nu skulle bli arg. Nu reflekterar jag inte ens över om det är helg eller inte (vilket brukade innebära lite mer intag eftersom jag var ledig.)
Nu kommer jag snart inte vara gravid längre, och är livrädd för hur jag ska känna första gången jag tar ett glas vin till maten t.ex, tidigare har det inte funnits något stopp på mig - ett glas har inte räckt. Både för att det är så jäkla gott - och avkopplande. Jag hoppas jag kommer kunna njuta av det med måtta, för det vore jättetråkigt om jag var tvungen att hålla mig borta från det helt för att inte hamna i den "vanan" igen.
Jag vet inte vad för råd jag ska ge dig.. Men du är inte ensam om att ha använt vin för att få sova, jag minns fortfarande hur jäkla skönt det var att få slänga sig i sängen småfull och bara "däcka av" istället för att ligga o tänka på en massa saker som gnagde och vrida o vända på mig.