Är detta normalt?!
Jag är i v. 34 nu och har fått fruktansvärda förvärkar. Jag har tidigare varit in till förlossningen vid 2 tillfällen, samt träffat en MVC läkare hos min barnmorska för att se vad sammandragningarna beror på. Jag har behandlats i förebyggande syfte mot urinvägsinfektion, eftersom det fanns en oro p.g.a en GBS infektion jag hade under min förra graviditet. Ultraljud har visat bra, vaginalt ultraljud har inte visat att tappen är påverkad och den är dessutom 4cm lång.
Sammandragningarna kom väldigt tätt innan men nu har det istället börjat varieras med förvärkar. Det strålar ut i ryggen och runt om i hela magen. Det håller i sig en bra stund innan det släpper och slutligen kommer tillbaka. Jag undrar bara om någon haft likadant utan att det betytt att det är på G?
Jag har dessutom börjat känna ett konstigt tryck nedåt. Inte nere vid underlivet, men i röven. Det spänner i hela rumphålet och det känns nästan som att jag är jätte bajsnödig men inte kan bajsa. Ibland hugger det till som knivar men försvinner ganska snabbt. Men är trycket normalt?
Flytningar har man ju mer av, det vet jag redan. Men nu har jag fått så mycket att jag ibland tror att vattnet har gått. Flytningarna är dessutom väldigt tjocka och lika kletiga som lim. Normalt?!
Har blivit konstigt förkyld i samband med detta. Nyser och snorar hela tiden men det bryter aldrig ut. Känner mig hängig och slö mest hela tiden och vill gärna stänga in mig och vara för mig själv. Trots det känner jag mig så pass pigg att jag har svårt att sova på nätterna. Det kliar på benen och jag hostar konstigt när jag ligger ned. Hör min egen puls i öronen och huvudet känns tungt (trots bra blodtryck. 130/60).
Någon med liknande besvär?!