• hm3
    Äldre 18 Oct 22:36
    16678 visningar
    13 svar
    13
    16678

    tillåts push-up BH?

    Låter ni era tonårs tjejer ha push-up?

  • Svar på tråden tillåts push-up BH?
  • Äldre 18 Oct 22:43
    #1

    Vad menas med tonåring? 13 eller 19? 

    Det går nästan inte att köpa bh utan push-up nu för tiden, om man inte köper träningstoppar. 

    Jag hade nog push-up när jag var 14, men det syns ju inte att man bär en sån såvida man inte har urringat så hela klyftan syns. Kanske är olika för olika storlekar, jag ligger inom det mindre området där, så det har aldrig sett vulgärt ut.

    Men om en tonåring hittar en bekväm bh i passande storlek så struntar jag i modellen, däremot skulle jag inte tillåta sådana som är fyllda med gel och liknande bara för att förstora, det räcker att en push-up är designad för att hålla upp och trycka ihop det man redan har :) 

  • hm3
    Äldre 18 Oct 22:55
    #2

    Tänkte mig runt 15. Det är sån BH som är gjord för inlägg vad heter dom då?? Trodde det också hette push-up

  • Äldre 18 Oct 23:11
    #3

    När min dotter känner behov av bh tänker jag nog inte lägga mig i vilken typ

    En push-up, eller vadderad, var faktiskt att föredra från början eftersom en utav dess främst egenskaper var att skydda de ömma bröstkörtlarna som folk lyckades armbåga osv. I tid och otid...

  • Äldre 19 Oct 20:10
    #4

    Sånt där har jag aldrig lagt mig i faktiskt.

  • Curlie
    Äldre 19 Oct 20:12
    #5

    Det får man bestämma själv när man är så stor så att man utvecklat bröst. I femte klass hade jag push up, eftersom att jag kände mig naken med en tunnare bh som avslöjar både bröstets form och bröstvårtan.

  • Äldre 20 Oct 17:59
    #6
    Majsan70 skrev 2013-10-19 20:10:15 följande:
    Sånt där har jag aldrig lagt mig i faktiskt.

    Håller med Skulle hon vilja så var det väl ok Men det verkar inte vara aktuellt
  • Äldre 2 Jan 07:12
    #7

    Jag är tonåring (13år) och använder bara push up och bombshell. Inte för att visa, bara för att det är mycket skönare. Använder bara tröjor munkjackor så man ser ju inte precis ;P

  • Mammat­illNic­ole
    Äldre 3 Jan 18:19
    #8

    Jag använde oxå push up innan jag egentligen behövde det mest för att det kunde kännas pinsamt att bröstvårtorna syntes genom tröjan eller toppen

  • Äldre 21 Jun 02:19
    #9

    Tja, hade jag haft barn hade de fått ha på sig vad fan de ville, så länge det inte var kränkande (tröjor med rasistiskt tryck tex). Ser inte riktigt varför en ska göra så big deal av det. Min mormor köpte min första push up-behå till mig när jag var 12.

  • Äldre 12 Jan 23:16
    #10

    Jag är själv 15 och har haft 2cups pushup sen sexan. Det är typ en stor pushup som lifter två storlekar uppåt. Jag har på mig det för att jag känner mig mer bekväm i de, och d skyddas väldigt mycket och att d är väldigt skönt. Så om du vill ha push up så köper du d, för bhn är till dig och inte till den som köper eller någon annan du vet. Jag rekommenderar starkt Lindex, deras WowPuhUp eller en mindre inlägg RebelPushUp. Det kostar runt 199kr, det är ganska dyrt för mig när jag va yngre men bhn håller väldigt länge, för en Hm Pushup (100kr) inlägget i bh-n trycks platt efter ett kort tag men Lindexs bh inlägg är liksom fast men det är ju inte hårt eller något det har bara en förbättrad kvalité. Kramar från mig

  • Äldre 13 Jan 02:40
    #11

    Måste bara få tillägga att det faktiskt finns varianter mellan push up (eller plunge dvs de med inlägg) och fullshaper (eller fullkup, de ovaderade). Jobbar själv i underklädesbutik så finns några olika varianter som är lätt vadderade (dvs inga inlägg men tyg så inte bröstvårtan syns igenom. För övrigt så finns även ovaderade bh:ar med dubbeltyg som gör att det inte syns igenom på samma sätt). Till svaret på din fråga hade min dotter varit kring 15 år och velat ha push up hade jag nog undrat varför just push up och visat att det även finns andra alternativ men jag hade inte förbjudit henne från att använda push up då det är hennes kropp. Tips är dock att gå till en butik som mäter ut så hon får rätt storlek direkt och därav kan undvika onödiga smärtor i nacke/axlar som äldre (tyvärr kan man få besvär av att inte ha rätt storlek ).

  • Sara88­881
    Äldre 8 Feb 21:09
    #12

    Vill inte håller att min dotter Ska ha push up. Tycker hon Ska ängna sig åt anna än att ha stora bröst.

  • Sun 4 Jul 2021 09:40
    #13

    Jag som mamma låter mina barn gå å ha det dom vill jag har bara flickor så heter theådåra

Svar på tråden tillåts push-up BH?