• Fundersam Pappa

Vad är det somm gäller egentligen?

Hej! 
    Är det någon som kan hjälpa mig...
    Jag och min fd har en dotter på 10 mån som är boende hos henne och hos mig varannan helg , så jag betalar underhåll och sedan får hon hela barnbidraget.
    Min fråga är nu är det så att hon ska skicka med kläder och dylikt när vår dotter ska vara hemma hos mig eller ska jag köpa kläder och sånt som hon ska ha här?

Tacksam för svar!

Fundersam pappa 

• Svar på tråden Vad är det somm gäller egentligen?
  • Greta22

Försök skapa dig bra kontakt med mamman så att ni kan prata igenom vad som behövs till barnet så ni slipper köpa dubbelt av allt. Ett barnbidrag är ju ett bidrag, det täcker ju inte allt. 

Så det betyder enligt min mening att du självklart får välja att köpa kläder och annat som du vill att ditt barn ska ha.
    Ta för dig mer och visa att du vill vara med och bestämma i dessa frågor om det nu är så det är.

Ni borde som två föräldrar kunna prata om detta med varandra. Och hon bör självklart skicka med nödvändigheter. 

Det är självklart bra om hon har lite kläder hos dig ifall det skulle vara något hon behöver.
    Eftersom hon bor mkt hos sin mamma så kanske hon har det mesta där trots allt.

Det kan vara bra att ha lite extra leksaker och lite extra av allt när hon är hos dig så hon inte alltid måste packa saker.  

Svar på tråden Vad är det somm gäller egentligen?