• PappaDaniel

En pappablogg!

Det finns inte allt för många bloggar för oss pappor! Jag har därför startar en :) Vill dela med mig av mina tankar kring livet som pappa, dessutom ung pappa(20 år). Kika gärna in, ge feedback för förbättring och tipsa mig om er blogg!(Mammor som pappor!)
    Min blogg heter www.pappadaniel.com.
    Ha de gött!

• Svar på tråden En pappablogg!
  • PappaDaniel

Hur kommer de sig egentligen att de är så få pappor som bloggar? Vad tror ni?

Jag hittade väldigt få när jag ville få lite tips inför att bli pappa!

• pluvdo

Jag orkade inte ens ta mig igenom första paragrafen. Det ser väldigt illa ut när en vuxen man inte kan skilja mellan "de" och "det".

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • PappaDaniel
    pluvdo skrev 2013-10-19 05:17:39 följande:
    Jag orkade inte ens ta mig igenom första paragrafen. Det ser väldigt illa ut när en vuxen man inte kan skilja mellan "de" och "det".

Haha du är alltså en av dom! Men absolut, DET kan ibland bli så att jag inte tänker 100% på grammatiken då jag skriver ner mina tankar:) Men ska försöka läsa igenom DET en extra gång:)
  • Randig
    pluvdo skrev 2013-10-19 05:17:39 följande:
    Lika bra du håller dig borta då för dryga människor är fan så mycket värre!!

Tycker det är skitbra med lite män som bloggar om pappalivet!
  • PappaDaniel
    Randig skrev 2013-10-19 12:52:46 följande:
    Lika bra du håller dig borta då för dryga människor är fan så mycket värre!!

Tycker det är skitbra med lite män som bloggar om pappalivet!

Ja de är ju alldeles för få! När jag skulle bli pappa letade jag väldigt mycket men allt jag hitta var mammor :)
  • emtherese

På något vis så har ju blogg världen blivit dominerad av tjejjer från först början. Det finns otroligt få killar som bloggar öht faktiskt.

Om jag skulle gissa på anledning till varför så tror jag att killar ser det som något "töntigt, tjejjigt och bögigt". Skit larvigt, men jag tror folk är skadade av vad för åsikter deras omgivning har på vad en kille/tjej ska göra och inte göra. Ganska trist faktiskt :/

• PappaDaniel
    emtherese skrev 2013-10-19 16:21:34 följande:
    På något vis så har ju blogg världen blivit dominerad av tjejjer från först början. Det finns otroligt få killar som bloggar öht faktiskt.

Om jag skulle gissa på anledning till varför så tror jag att killar ser det som något "töntigt, tjejjigt och bögigt". Skit larvigt, men jag tror folk är skadade av vad för åsikter deras omgivning har på vad en kille/tjej ska göra och inte göra. Ganska trist faktiskt :/

Ja de är väl tyvärr så kanske... Men det är nog något som genomsyrar hela vårt samhälle. Det är skit tråkigt! Därför starta jag en :D
  • Winroth

Svaret på frågan om varför vi killar inte bloggar är att "vi inte säljer"...
    Tråkigt men sant.

Var i kontakt med en större sajt när jag började för 1 månad sedan och fick detta till svar - "killar tappar följare efter ett tag och den vanligaste målgruppen är just kvinnor upp till 45-strecket nånstans"...

Så vi får nog blogga för vår egen del så länge vi inte blir mer intressanta som människor än just för vår papparoll.

Men läs detta så får du se en intressant sak: 

http://3djegangengillt.wordpress.com/2013/11/06/harlig-upplevelse-beroendeframkallande/

Vi får försöka skapa intresse åt varandra - för varandra...

Jag tar och länkar till din sajt ikväll så kan du väl göra det samma - så ses vi kanske nånstans däremellan.

Ha de gott

/ Bissen                   

• KarinIngrid

Åh vad kul med en pappablogg tycker jag! Bra initiativ.

Kul för en kvinna att få läsa mannens perspektiv också! Som  ni säger så finns det en otrolig uppsjö av mammabloggar, men jag tycker det är väldigt intressant med en pappablogg! Ska genast gå in och läsa lite!

Svar på tråden En pappablogg!