• jenny8503

Pergotime

Hej Vi sökte hjälp hos fertilitetskliniken i mars efter att ha försökt utan skydd i 1 år... Efter undersökningarna visade det sig till slut att jag inte har ägglossning (sällan/oregelbunden/aldrig?) vi skulle få börja med pergotime... Tyvärr väntade vi på att min egna men skulle komma först... Å den kom ju inte när den skulle och det hann bli sommarstängt på kliniken :( aldrig längtat till hösten så mkt som denna sommar ;) Sedan fick jag sätta igång menen med medicin... Och gick sen på enkel dos pergotime... Vid undersökningen sen visade det 3 ägg å vi fick inte försöka... Jag skulle äta halva dosen... Igår fick jag reda på att det finns 2 fins ägg som kommer släppa!! Vi fick ok till att försöka... Han ha med 2 ägg är det ökad graviditets chans men även tvillingrisk, men att det godkänner de! Åh blev så glad igår! Idag visade äl Stickan 2 ränder, svagt (på ena) men ändå 2... Då borde äl vara igång va? Någon som vart med om 2 ägg tidigt i behandlingen? Hur gick det? Hur stor är chansen att vi lyckas bli gravida? Hur stor risk/chans för tvillingar är det :P Vill så gärna lyckas har längtat så länge... ❤

Svar på tråden Pergotime