• Anonym (Såret)

Runt sår på tungan? Bilder

Hej hej, jag har under ett par veckor haft konstiga sår längst fram på tungan. Det började med ett runt sår på vänster ovansida på tungan som sedan försvann efter ca 2 veckor. Sedan kom ett likadant sår på högersidan efter några dagar, och nu är det likadant i mitten.
    Såret gör inte ont, känner man på det med fingret så kan man känna kanterna av såret. 
    Det har inte varit någon blåsa innan det blev sår, vad jag vet. Jag har inte märkt att hud åkt av. Har inte bränt mig, har ingen sjukdom som jag vet om. Ätit samma kost som alltid, röker inte, snusar inte.
    Vad tusan kan detta vara?

• Svar på tråden Runt sår på tungan? Bilder
  • Anonym (Såret)

Missade såklart bilderna. Kommer här.

• Anonym (Såret)
    Anonym (Yoko) skrev 2013-10-19 12:46:29 följande:
    Ser ingen bild?
    Syns de inte i andra inlägget?
  • Anonym (Google)

Svamp?Jag Google:ade svamp på tungan ochfick fram liknande bilder som din ,en del värre och en del lindrigare.

• Anonym (Yoko)

Jsg kan få små små såna om jag äter syrliga saker (frukt). Men det där var ganska stort...

• Anonym (Yoko)
    Anonym (Såret) skrev 2013-10-19 12:47:41 följande:
    Syns de inte i andra inlägget?

Nu syns de :)
  • tjej från landet

Min son har något liknande ganska ofta, "geografisk tunga" kan det vara..

• Anonym (Såret)
    Anonym (Yoko) skrev 2013-10-19 12:52:47 följande:
    Här har du en tråd om något liknande, tror inte att det är svamp! m.familjeliv.se/forum/thread/56039915-nan-som...
    Men i den tråden så står det " Det kommer inte och går, gör inte ont och hoppar inte runt på olika ställen." om geografisk tunga. Detta har ju hoppat runt från vänster till höger och nu mitten, och har ju försvunnit där det tidigare varit.
    Det kom inte heller upp när jag var sjuk eller när jag ätit syrligt. 
  • mammasmirakel

Ser ut som min gör emellanåt. Kallas geografisk tunga. Svider som eld då jag äter vissa saker. Kommer och går.

• Anonym (Såret)

Ja, jag har ju inte ont av det. Svider inte eller gör ont oavsett vad jag äter och dricker. Men det ser mest ut som de bilder man får upp vid "geografisk tunga".
    Äckligt.
    Har aldrig haft detta innan, är 23 år. 

• mammasmirakel

Det är ju inte äckligt iallafall. 10% har detta om jag inte minns fel.
    Det är ju bara själva ytan på tungan som försvinner då och då.

Svar på tråden Runt sår på tungan? Bilder