• Anonym (:)

Någon som vill hjälpa mig hitta en billig foundation som passar mig?

På mitt Coop Forum säljer de smink från välkända märken, och jag skulle gärna vilja köpa lite grejer. Har märkt att deras priser är lägre än andra affärer jag varit i (plus att jag får återbäring). Saker som läppstift och läppglans kan jag hitta själv, men vad ska jag tänka på när jag köper foundation och concealer? Jag kan inte be om hjälp i affären, för där finns ingen på sminkavdelningen. Ser faktiskt sällan någon personal i affären, mer än på frukt-och gröntavdelningen, eller någon som packar upp varor någonstans.
    Ska man testa på handen? Vad ska man tänka på?  

• Svar på tråden Någon som vill hjälpa mig hitta en billig foundation som passar mig?
  • Anonym (1)

Du ska testa på insidan av underarmen, för den är samma färg som ditt ansikte.

Anonym (1) skrev 2013-10-19 14:01:22 följande:
    Du ska testa på insidan av underarmen, för den är samma färg som ditt ansikte.
    Okej, tack för svaret. Jag har också hört något liknande någon gång. Men jag har väldigt ljusa armar. Foundation vill jag ha för att jag har lätt för att rodna, så någon som täcker rödhet. Ska man hitta någon som är lite gulare då, eller ser det bara konstigt ut?
    Hultis skrev 2013-10-19 14:02:49 följande:
    Gå till en sminkaffär eller typ H

Det hade varit det enklaste, men priserna är lägre på Coop, och det är därför jag vill köpa sminket där. Men jag funderar på om jag ändå inte skulle gå till en sminkaffär och köpa grejerna där. Vågar inte gå dit och be om hjälp och sen inte köpa produkten.
  • Anonym (1)
    Anonym (:) skrev 2013-10-19 14:04:41 följande:
    Okej, tack för svaret. Jag har också hört något liknande någon gång. Men jag har väldigt ljusa armar. Foundation vill jag ha för att jag har lätt för att rodna, så någon som täcker rödhet. Ska man hitta någon som är lite gulare då, eller ser det bara konstigt ut?
    En BBcream kanske kan vara något? Sen tycker jag att du kan gå till t.ex Kicks och be om råd, kolla in vilka produkter och färger de rekommenderar och sen köper du dem på COOP om de finns där.
    Anonym (1) skrev 2013-10-19 14:07:46 följande:
    En BBcream kanske kan vara något? Sen tycker jag att du kan gå till t.ex Kicks och be om råd, kolla in vilka produkter och färger de rekommenderar och sen köper du dem på COOP om de finns där.
    Täcker den allt? Vågar inte mig in på Kicks igen, de har så dyra märken och jag är rädd för att de ska rekommendera en massa produkter som jag sen inte har råd att köpa. Har varit inne där och tittat några gånger , och de kommer alltid fram nästan direkt och undrar om jag behöver hjälp.
  • Grappa
    Anonym (:) skrev 2013-10-19 14:06:34 följande:

Det hade varit det enklaste, men priserna är lägre på Coop, och det är därför jag vill köpa sminket där. Men jag funderar på om jag ändå inte skulle gå till en sminkaffär och köpa grejerna där. Vågar inte gå dit och be om hjälp och sen inte köpa produkten.
    Jodå! Säg direkt till att du vill testa en kräm i ansiktet men eftersom du vill veta att den sitter så kommer du tillbaka i eftermiddag och köper den om den fortfarande sitter bra! Eller maila tillverkarna och be om gratisprover, de skickar direkt till dig.

En BB-kräm är fantastisk, sitter bra, ger silkesyta och finns inte i så många färger, den blir liksom bra ändå. Jag använder Loreals, bra pris.

Sen köper jag en del smink på ebay, oftast från UK som har bättre sidor.

Här har jag sökt på BB cream från Loreal på ebay: www.ebay.com/sch/i.html&_nkw=bb+cream+loreal&_sacat=0&_from=R40

Och här har jag valt en av de billigare säljarna, som också har toppenpoäng. Det bör betyda att hanhon är pålitlig: www.ebay.com/itm/LOreal-Paris-Nude-Magique-BB-Cream-Fair-for-her-/360709213154&hash=item53fbf1cbe2

Denna kostar 94 kr ink frakt. På Kicks kostar den 169.

Detta var bara ett exempel, men det mesta sminket kan du köpa billigare på ebay.

Återkom gärna och berätta hur du gjorde. :)
    Grappa skrev 2013-10-19 14:28:07 följande:
    Jodå! Säg direkt till att du vill testa en kräm i ansiktet men eftersom du vill veta att den sitter så kommer du tillbaka i eftermiddag och köper den om den fortfarande sitter bra! Eller maila tillverkarna och be om gratisprover, de skickar direkt till dig.

En BB-kräm är fantastisk, sitter bra, ger silkesyta och finns inte i så många färger, den blir liksom bra ändå. Jag använder Loreals, bra pris.

Sen köper jag en del smink på ebay, oftast från UK som har bättre sidor.

Här har jag sökt på BB cream från Loreal på ebay: www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570...

Och här har jag valt en av de billigare säljarna, som också har toppenpoäng. Det bör betyda att hanhon är pålitlig: www.ebay.com/itm/LOreal-Paris-Nude-Magique-BB...

Denna kostar 94 kr ink frakt. På Kicks kostar den 169.

Detta var bara ett exempel, men det mesta sminket kan du köpa billigare på ebay.

Återkom gärna och berätta hur du gjorde. :)
    Tack för all hjälp och alla länkar. Ska kolla upp ebay, och vad de har att erbjuda. Och det var en bra idé, att säga att man kommer tillbaka på eftermiddagen och köper krämen på. Maila tillverkarna hade jag ingen aning om att man kunde. Många bra tips.
  • trissemiss

Garniers bb-cream täcker hyfsat bra, finns i ljus/medium/dark om jag inte minns fel. Anpassar sig bra till hudtonen. Ha gärna lite löspuder över den.

• Anonym (1)
    Anonym (:) skrev 2013-10-19 14:12:04 följande:
    Täcker den allt? Vågar inte mig in på Kicks igen, de har så dyra märken och jag är rädd för att de ska rekommendera en massa produkter som jag sen inte har råd att köpa. Har varit inne där och tittat några gånger , och de kommer alltid fram nästan direkt och undrar om jag behöver hjälp.
    De har väl både billiga och dyra märken? H&M då?

Jag är supernöjd med min BBcream, så testa med butikens prov tycker jag.
  • ZeldinaMina

Fit me tycker jag funkar jätte bra och håller hela dagen :)

• Anonym (elf)

Om du vill ha billigt smink kan jag rekommendera eyeslipsface.se.
    Jättebra sida med extremt billigt smink, som dessutom har bra kvalité, trots de låga priserna. 
    De har mineralfoundation för ca 50 kronor, som är skitbra. Mascara kan man få för 15-30 kronor, även dessa är bra!
    Nej jag jobbar inte för elf lol, brukar bara handla därifrån :) 

• Anonym (Mamma)

Det finns en foundation på H&M som inte är någon färg utan anpassar sig till din egen hudfärg, har ingen aning vad den kostar eller om den är bra för att tänka rodnad.

• rockaroll

En BB crème täcker inte rodnad så som du verkar vilja. Svårt att råda i vad du ska ha när jag inte vet hur du ser ut. MEN du ska absolut inte testa foundationfärg någon annanstans än i ansiktet eller på halsen, för det stämmer inte att man ska testa på handen, armen osv. Man är nästan alltid ljusare på armar/händer än i ansiktet.

• Anonym (1)
    rockaroll skrev 2013-10-19 20:28:05 följande:
    En BB crème täcker inte rodnad så som du verkar vilja. Svårt att råda i vad du ska ha när jag inte vet hur du ser ut. MEN du ska absolut inte testa foundationfärg någon annanstans än i ansiktet eller på halsen, för det stämmer inte att man ska testa på handen, armen osv. Man är nästan alltid ljusare på armar/händer än i ansiktet.
    Insidan av underarmen är samma färg som ansiktet, om man inte är solbrun så klart.
  • Anonym (..)
    Anonym (1) skrev 2013-10-19 20:40:16 följande:
    Insidan av underarmen är samma färg som ansiktet, om man inte är solbrun så klart.
    Lägg upp en bild på din underarm bredvid en bild på din kind så kan vi jämföra..

Tack för all hjälp jag fått i tråden. Hittade en foundation (Maybelline Fit Me) för 119 kr (på Lindex kostade den 149 kr, så jag är nöjd Skrattande). Jag måste sett rolig ut i affären som testade på handen, armen och kinden. Men jag tycker den passar mig.

• coco channel

Make up store brukar jag köpa min smink dem är dyra men man får bra hjälp i alla fall och man kan ha deras grej upp till 2år

Svar på tråden Någon som vill hjälpa mig hitta en billig foundation som passar mig?