• Anonym (Undrande)

Tjejer Killar Män Kvinnor Dejting Kontakt Varför olika? Utseende Kropp

Japps, en liten undran som jag haft länge, som jag tänkte ni kanske kunde ge mig svar på. Varför är det oftast så otroligt många fler killar och män på dejtingsidor? Är ju oftast 90% killar män och 10% tjejer kvinnor.

Även på vänskapssidor så är det överrepresenterat utav män och killar, som vill lära känna nya människor, som är ensamma etc etc. 

Hur kommer det sig? Är det bara för att det är så lätt för oss tjejer kvinnor att i värsta fall (ja jag har gjort det och säkert flertalet av er andra också) alltid kan visa lite hud, lite bröst, klä oss sexigt etc och så får vi bekräftelse och den uppmärksamhet som vi behöver, eller??

• Svar på tråden Tjejer Killar Män Kvinnor Dejting Kontakt Varför olika? Utseende Kropp
  • MikNis

Det är väl mest sexdating sidorna som har en så skev könsfördelning.

Men generellt gäller att har en öppen attityd då får man kontakt med folk.

Jag kan mycket väl föreställa mig att det finns en del som längtar efter kontakt med andra...

frågan är om det skulle skapas platser för detta, där syftet är kontakt med andra, både kroppslig och mentalt

men där sex inte är i fokus

• Anonym (Undrande)
    MikNis skrev 2013-10-19 14:54:36 följande:

Jag kan mycket väl föreställa mig att det finns en del som längtar efter kontakt med andra...

frågan är om det skulle skapas platser för detta, där syftet är kontakt med andra, både kroppslig och mentalt

Njae, det är så på de flesta sidorna
  • Anonym (Undrande)
    MikNis skrev 2013-10-19 14:54:36 följande:

Men kom gärna med ett exempel där även fula och oattraherade människor kan få en ärlig chans till lära kännande och kärlek, UTAN att man blir dömd på det yttre och nej, en dejtsida för blinda räknas inte:)
  • Anonym (Undrande)

Bump.....

Svar på tråden Tjejer Killar Män Kvinnor Dejting Kontakt Varför olika? Utseende Kropp